Aangezien dit prikbord ook voor de discussie is, toch nog ff mijn reaktie, Cor.
Een zoon van 18 jaar die al 3 jaar quad rijdt, is een heeel ander verhaal. Het gaat hier om toeristen, die vaak nooit van hun leven op zo'n ding gezeten hebben. Krijgen ff een instructie van 3 seconden waar de rem zit en waar het stuur en scheuren maar jongens.
Ovewr het gebrek aan veiligheidsvoorwaarden en -voorzieningen zijn we het eens. Die zijn er hier niet.
Tuurlijk gaat het vaker goed dan fout. Ik ken geen cijfers, ongelukken worden liever weggestopt, daar wordt niet meer over gesproken. Maar als ik er in één week meerdere heb gezien en van nog veel meer heb gehoord, is dat geen toeval. Dan moet er toch een belletje gaan rinkelen. Ieder ongeluk is er één teveel en meteen een verpestte vakantie!
Jij woont daar, waarschijnlijk ken je ook wel iets van de Sahara en het parcours waarop gereden wordt. Langs afgronden en diepe kuilen en gaten, over rotsen, keien. Dat is de Sahara. 60 km p/uur is hard dan. Letterlijk en figuurlijk. Afijn, ik val in herhalingen.
Voor jongeren die graag wat risico willen nemen ten koste van hun veiligheid, eigen keuze natuurlijk. Maar als ouders hun (jonge) kinderen mee willen nemen……..
Enne, ik ben een watje volgens mijn bloedeigen zoons. Soms komt het verstand met de jaren………. Soms ook niet. Daarom wil ik toch ff waarschuwen. Want bij de verkoop van deze excursies wordt het veiligheidsaspect (of het gebrek hieraan) gemakshalve maar vergeten en ze worden aangesmeerd aan iedereen, jong of oud, ervaring of niet, alsof het trapauto'tjes zijn. No problem, kassa! We zijn hier niet in Nederland, waar wet- en regelgeving bescherming biedt. Hier moet je zelf je gezonde verstand gebruiken.
Cor, als je wilt mag je van mij het laatste woord, no problem. Anders ook even goeie vrienden!
Enne Wil, de jeepsafari is volgens mij een heel goed alternatief en ook een avontuur voor je dochter (en vrouw die blijkbaar ook geen scheurneus is) én vast ook leuk voor jou.