Eten in Hurghada

• Esther Muskens

Hoi Ermo

Ik ben op dit moment niet thuis, maar ik zal het even nakijken en dan laat ik het je nog even weten ! Bij Apotheek zeggen ze dat je dit nodig hebt en dat Norrit bij de meeste mensen niet voldoende is omdat het een andere vorm van diarree is dan dat we zien bij andere vakantielanden (kan langer aanhouden e.d.). Je hoort het dit weekend van me !

• H2S

Streptoquin wordt door een arts aangeraden als Antinal niet afdoende is. In Nederland wordt het pas voorgeschreven als je TBC hebt. Hou er rekening mee dat je dus geen snoepjes slikt.

• cor (voodoodivers)

Streptoquin bevat:

Di-iodo-Hydroxyquinoline 200mg/tab

Homatropine Methlybromide(Novatropine) 2.5mg/tab

Phthalyl-Sulphathiazole 200mg/tab

Streptomycin Sulphate 100mg/tab

Zover mijn oude medische kennis gaat is dat geen middel tegen TBC.

Een werkzaam middel tegen TBC is bijv. rifampicine.

• H2S

Joh, het is slechts een waarschuwing.. Egyptische medicijnen zijn dan vrij verkrijgbaar, niet onverstandig als we zelf een beetje oppassen.

Dat van TBC heb ik niet zelf bedacht, maar mijn huisarts toen ik hem de bijsluiter liet lezen een tijdje terug omdat ik het geslikt heb. En er allergisch voor blijk te zijn, maar dat terzijde.

• Ermo

Oke dank je wel ik hoor het wel.

Monique

• cor (voodoodivers)

Dat het geen fijn goedje is prima, maar maak mensen niet nodeloos bang.

Dit middel heeft totaal NIETS met TBC te maken.

• H2S

Dit is een prikbord en ik geef op jouw tip van de steptoquin aan wat mijn huisarts gezegd heeft. Misschien heeft de beste man ongelijk, maar ik zoek niet elk woord na dat hij spreekt. Ook geen aanleiding toe.

Het is niet mijn bedoeling mensen onnodig bang te maken en ik denk ook niet dat ik dat doe. De felheid van je reactie lijkt me dan ook buitensporig.

Denk dat we het erover eens zijn dat we gewoon een beetje op mogen passen en niet alles klakkeloos slikken. Maar soms wil je inderdaad wat in je vakantie. Ik zou in elk geval aanraden te starten met Antinal en niet gelijk met de Streptoquin. En dat is dus MIJN mening.

• Gipsy

Het lijkt mij dat sommige mensen niet genoeg met hun neus op de feiten gedrukt kunnen worden. Mensen onnodig bang maken is het andere uiterste, maar het is dus zo dat deze medicijnen idd bepaald geen snoepjes zijn. En gezien de reakties hier op het prikbord wordt er door heel vele wel zo mee omgegaan, deze middelen worden in Egypte dan ook verkocht en aangeboden alsof het snoepjes zijn.

Blijkbaar zijn wij Nederlanders zo gewend aan de beschermende wetgeving en maatregelen die hier gelden, dat we in het buiteland zelf niet meer verstandig kunnen denken.

Je houdt het niet voor mogelijk, heb hier op het prikbord vele knappe staaltjes van gezien. Dit gaat tot adviezen van het preventief innemen van deze anti-biotica en zelfs meenemen voor elkaar zodat al begonnen kan worden met het innemen in Nederland, al voordat men ook maar een voet op Egyptische bodem heeft gezet, laat staan ziek kan zijn geworden!!

Of nog sterker: de adviezen voor vaccinaties worden in de wind geslaan, een beetje opletten met eten en Antinal lossen alle problemen op!

Hoe kortzichtig kan iemand zijn.

Er worden spotgoedkope last-minutes verkocht, men komt hier op het prikbord reuzetrots vertellen wat een goede koop ze toch maar mooi gedaan hebben. Maar aan de eigen gezondheid (en indirekt ook aan die van anderen) wordt voor het gemak maar voorbijgegaan.

Oké die vervelende klachten worden met deze paardemiddelen in de meeste gevallen (tijdelijk) opgelost, maar wat voor blijvende en nog vele grotere ellende je ervoor terug kunt krijgen, daar wordt gemakshalve maar aan voorbij gegaan.

Dat deze middelen (ook Antinal) in Nederland helemaal niet verkocht mógen worden, moet toch de ogen een beetje openen?

• yvonne

Ik ben het helemaal met je eens, maar heb je ook een advies wat dan wel te doen?

Wij vertrekken as. donderdag en een van ons heeft ivm zwakke darmen ciprofloxacine meegekregen van de huisarts. Eén probleem, je mag dan niet meer in de zon, wat toch knap lastig is in Egypte! Geldt dit ook voor Antinal?

• Frans

Ga weer met Gipsy mee, kom op mensen elkaar een beetje angst inpraten werkt al ziekte verwekend. Het is net als zeeziekte je kan jezelf ook gewoon ziek praten.

Wacht eerst maar even of je ook werkelijk ziek wordt en dan kun je er daar altijd nog wat aan doen, verder staan hier op prikbord ook simpele tips over ijs en te koud drinken, dus pillen slikken kan altijd nog. En neem de vacinatie gewoon, even herhalen en je bent voor jaren klaar.

Groet, Frans