beetje moeizaam!!

• Joleke

Zoals je weet ben ik nu 8 jaar, en misschien moeilijk te begrijpen voor anderen maar ik doe mijn eigen ding en heb respect als er ook respect wordt getoond voor mij. Ik schreeuw en roep en scheld als het nodig is en helaas gebeurt dat nog weleens. Je zoekt op den duur je eigen weg toch!

gr, Jol(eke)

• Jol

O ja, dat alles heb ik van mijn schoonmoeder (Egyptische) geleerd, die hier notabene geboren is en zodoende als vrouw zich ook moet handhaven in deze cultuur.

Zij wordt ook afgezet in de souk of waar dan ook, kan afdingen en zeuren als de beste. Weet haar gelijk te halen. Niet omdat ze denkt dat dat moet maar omdat het pure survival is.

gr, Jol

• rene

net zo leuk, hoor, maar omdat je laatst zei dat je naam al in gebruik was, dacht ik: ik help je even.

• Windlover

Lots of bullshit, vertel je daar. Ik woon al sinds 14 jaar in Egypte en de dag dat er een bordeel komt in Hurghada is de dag dat Pinksteren en Pasen op dezelfde dag zullen vallen. Er is natuurlijk prostititie in Hughada (voornamelijk Russische meisjes) maar een officieel bordeel zal er nooit komen, en denken dat je Egyptische meisjes kunt vinden “forget it”. Denk dat je je huiswerk iets beter moet doen en de principes van het Moslim geloof eens moet nalezen.