Klachten topic nieuw prikbord/gastenboek

  • Hermann Wulff (Beheerder)

    Het vervelende is dat ik ook geen respons krijg op mijn klachten en er niets mee kan.

    Zet niet meer overal je klacht neer maar in één topic, dan stuur ik het verder.

    Groet, Hermann

  • Huub

    Beste, Herman.

    Bij deze wil ik een klacht indienen over het niet kunnen registreren en in logen op prikbord van startpagina/Hurghada.

    Gezien ik twee e-mail adressen beheer kan ik deze beide gebruiken om te registreren, het registreren gaat op zich, daar kom ik door maar bij de link (wat ik vervolgens krijg van de server) krijg ik een foutmelding HTTP 404 en dat op beide mail adressen. Na een beetje zoeken ben ik er achter gekomen dat dit een fout is wat bij de server licht. Het vervelende is dat ik bij het opnieuw registreren een melding krijg dat het wachtwoord en of mailadres al bestaat en dus niet opnieuw kan beginnen.

    Hoop dat hiervoor z.s.m. een oplossing word gevonden.

    Groeten, Huub.

    P.s. als er vragen zijn hoor ik het wel.

  • daharss@gmail.com

    dag hermann,een goed inititaief van je om daadwerkelijk er wat aan te gaan doen. althans alles te bundelen en door te spelen aan de verantwoordelijken. dat is eigenlijk ook een van je taken. opkomen voor de verschillende belangen. en ik hoop dan ook dat er voor degene die op de nieuwe site willen registeren en inloggen een goede oplossing komt. ik blijf om een aantal redenen vooralsnog hier. wat die redenen zijn,kun je nalezen.

    dag huub,net als jij had ik geconstateerd dat het probleem aan de server kant moet liggen. klinkt wat zakelijk,maar mijn bevindingen kun je nalezen. groet daharss.

  • Peter Overeem

    Nu moet ik toch wel even voor Hermann opkomen, ik weet zeker dat Hermann al vanaf de eerste suggesties/problemen deze doorgeeft aan degene die verantwoordelijk is voor de opmaak en onderliggende code. Het is dus niet noodzakelijk om Hermann te vertellen wat er tot zijn takenpakket behoord.

    Er wordt proef gedraaid met de nieuwe layout, in hoeverre deze nog veranderd zal worden na suggesties van de gebruikers die er nu op zitten weet ik ook niet maar ik ga er vanuit dat dit verzameld wordt zodat aan het eind van de proef bekeken kan worden wat haalbaar is.

    Verder neem ik aan dat de problemen aangaande registreren wel eerder opgelost zullen worden aangezien dat de hele proef in gevaar brengt.

    Wil je maar enig aanspraak maken op aanpassingen aan de nieuwe layout dan zal je deze wel moeten melden, en dan nog het liefst op de plaats die Hermann daarvoor aangemaakt heeft. Heb je daar niets aangegeven dan heb je wat mij betreft geen recht van spreken. Je kan en mag niet van Hermann verwachtten dat hij van de laaste weken/maanden alle tekst gaat nalopen of er misschien suggesties zijn gemaakt.

    Sorry, vanaf hier wordt het een beetje technisch…….

    Om dan ook maar wat extra info te geven aangaande de foutmeldingen, “Server not Found” betekent exact wat je leest, de server wordt niet gevonden, waarom dat is? Een URL (Uniform Resource Locator) of webadres mag normalerwijze (buiten het adres zelf) geen tekens bevatten die geïnterpreteerd kunnen worden als deel van de URL, dus tekens zoals / . @ etc. Maar omdat de link in de email ook de naam van de gebruiker heeft en daar soms wel speciale tekens in gebruikt worden raakt de browser in de war en snapt de URL niet meer. Dit is makkelijk te repliceren door de link in de email die je hebt gekregen aan te klikken, en vervolgens in de adresbalk te kijken waar jou gebruikersnaam staat, haal daar het speciale teken(s) weg en je zal zien dat je een heel andere melding krijgt en je nu wel naar de website van startpagina gaat.

  • daharss@gmail.com

    Beste Peter,ik voel mij aangesproken om op je te reageren. Je noemt weliswaar mijn naam niet ,maar het is voor een ieder duidelijk die de afgelopen dagen hier geweest is dat je mij bedoelt of wat ruimer o.a. mij bedoelt. Ik denk trouwens dat Hermann best wel in staat is om voor zich zelf op te komen. Daar heeft hij niemand,dus ook jou niet voor nodig. Maar het is je goed recht om dat wel te doen.

    Als jij mij gewoon gelezen had wat er staat,dan had je kunnen concluderen dat ik naar niemand verwijs voor wat dan ook. Ja,naar de verantwoordelijken voor de technische kant. En dat is de server kant. Integendeel,ik maak juist een compliment richting degene die zich voor de oude als nieuwe site inzetten. Zie o.a. mijn reactie aan Huub daarover.

    Mijn opmerking over Hermanns takenpakket is er gewoon een van algemene aard en daar bedoel ik verder niets mee.

    Sorry hoor,maar als jij niet wilt/kunt lezen wat ik schrijf,dus wat er staat dan is dat jouw probleem.

    Mijn opmerking over de layout hou ik staande. De nieuwe site is een gedrocht. Een ieder die wat van layout weet ,maakt zon site niet zo op. Waarom gewoon niet de opmaak van het oude prikbord gehandhaafd?

    Als Hermann deze reactie van mij leest,dan weet hij meteen wat mijn klachten en opmerkingen zijn. Dus zoals eerder gezegd,ga ik dat niet nog eens apart vermelden.Groet Daharss.

  • Hermann Wulff (Beheerder)

    Het vervelende is dat ik er zelf niets aan kan doen.

    We praten bij deze proef over 25 prikborden/gastenboeken maar straks zijn dat er tussen de 4500 en 5000.

    Want zoveel startpagina's zijn er, dus als ik wat doorgeef aan startpagina gaan zij echt niet direkt voor mij/ons aan het veranderen.

    Dus het mooiste is korte klachten of opmerkingen en geen lange verhalen met het afkatten van elkaar.

    Met vriendelijke groet,

    Hermann

  • Huub

    Juist, Herman, dat is wat ik gisteren ook bedoelde.

    Groeten, Huub.