Beste Harry,
Vannacht helaas weer terug uit Hurghada.
Veiligheid: wij zijn er gewoon op uit gegaan, wat je alleen POSITIEF merkt, is dat er heel veel controleerd wordt en er dus overal korte opstoppingen zijn. Dit geeft ons een veilig gevoel.Wij gaan dus gewoon winkelen 's avonds, lekker terrasje pakken en hebben ons nog geen seconde onveilig gevoeld!
Tuurlijk zijn de winkeliers een beetje opdringerig, voor de val van Mubarak was het al armoe en de laatste jaren is dit alleen maar erger geworden.
Het hotel ken ik natuurlijk niet en dus ook niets over het eten, weet wel, dat vooral Ned. altijd klagen. In ons hotel (Arabella Azur) is het eten echt heerlijk en er is altijd genoeg keus.
Bovendien kan je natuurlijk altijd nog 'n keer naar het Orange Cafe gaan voor Hollandse lekkernijen, en nog veel meer.
Wij zijn met Voodoo-divers meegeweest voor een proefduik en snorkelen, fantastisch georganiseerd en natuurlijk heerlijk dat alles in je eigen taal wordt uitgelegd en dat zij er alles aan doen om de koralen e.d. te beschermen! Wij hadden het geluk dat we als toetje nog dolfijnen mochten spotten dus, buiten de geweldige dag en lunch, kon deze dag niet meer stuk!
Ook zijn wij met Aart van het Orange Cafe naar Sharm al Naga geweest, prachtig strand en snorkelplek met fantastisch koraal en vissen (ja, en schildpad gezien!!!!), ook nog de citytour gedaan, waarbij Aart je vertelt over de Egyptische cultuur en levenswijze, bezoek aan de nieuwe moskee en koptisch kerk, de lokale markten bezoekt en nog veel meer. Ik ben al vele malen in Hurghada geweest maar ik heb nog nooit zoveel geleerd en gezien, echt een aanrader.
Mocht je nog vragen hebben….stel ze gerust en mijn ADVIES is gaan, wellicht een ander hotel uitzoeken er zijn er meer dan genoeg die echt heel erg goed zijn!
Gr Lidwien