Net even naar de bakker geweest. Nu loopt het strand voor de deur langzaam vol en bij de bouw aan de overkant staat iemand alsmaar lawaai te maken met een of andere machine.
Eigenlijk een dag als alle anderen. Behalve dan het nieuws op dat apparaat voor me neus wat ik graag zou negeren. Voor de zoveelste keer begrijp ik er weer helemaal niks van.
( Maar misschien is het heel simpel. Ik zie graag spannende films en lees boeken over spionage en geheime diensten.
Is het misschien zo dat er infiltranten en geheim agenten zitten op het ministerie van buitenlandse zaken die ten gunste van andere bestemmingen de boel opnaaien. )
De realiteit is dat er vandaag honderden mensen opgehaald worden uit sharm en dat duizenden besluiten de komende tijd Egypte te mijden alsof er een dodelijke ziekte heerst.
Wij komen hier 15 jaar en wonen hier intussen 3,5 jaar en hebben nog nooit iets bedreigend meegemaakt. Ok, ik heb een keer ruzie gehad met een taxichauffeur die een wisseltruuk wilde doen en daar kreeg HIJ hoofdpijn van.
Ik verheug me op zondagmiddag; gaan we Feyenoord-Ajax kijken. In de vakantie goed voor volle bak. Ben zo benieuwd naar de opkomst en de uitslag.
Op dit moment alles rustig hier !
En ik kan niet in de toekomst kijken.
We heffen het glas
Doen onze plas
En doen net of er niks aan de hand was
Blijf komen, goed voor je en goed voor “ons”, de Egyptenaren .
Aart