Tja, alleen al het feit dat hier niet letterlijk gesproken wordt over de aanslag in de Sinai, zegt al veel. Ook Aart kijkt niet echt uit naar a.s. vrijdag. En gelijk heeft tie. Succes Aart.
Opmerkingen over de media zijn geheel onterecht omdat die alleen maar het bericht brengen over de aanslag. Maar ja, met de brengers van het slechte nieuws werd heel lang geleden al afgerekend.
Wees gerust optimistisch, maar niet meer zeuren over de reisadviezen van Buitenlandse Zaken. Realistisme lijkt me veel beter. Neem geen risico om af te reizen naar Egypte als je twijfelt, er zijn veel meer landen
die genoeg te bieden hebben.
Vriendelijke bevolking? Houdt er rekening mee dat in de toeristengebieden het vol zit met lokale maffia. Hebben niets met toeristen te maken en alleen maar zakken vullen. Aardig? Geheel niet. Mijn persoonlijke
ervaringen met extremistische Egyptenaren heeft mij doen besluiten dat ik waarschijnlijk nooit meer afreis naar Egypte. (mijn verhaal gaat over het vakantie houden in Hurghada)
Vrouwenrechten? Koop gerust niets van een Egyptische man. Ooit hadden wij een vrouwelijke verkoopster aan het strand en daarmee werd alle “handel en wandel” met Egyptische mannen op nul gezet. Jammer
dat ze wel haar keel hebben doorgesneden vanwege de ontrouw aan haar man. Eerwraak is nog volop aanwezig in Egypte.
De demonstraties op het plein bewezen al wat er zoal met een vrouw kan gebeuren. Buitenlandse journalistes werden aangerand. Ook de lokale vrouwen zijn hun leven niet zeker.
Natuurlijk is Egypte een leuk land om op vakantie te gaan, maar vriendelijke bevolking kan je niet van spreken. Ben ik negatief? Nee, dat heet nou realisme. Onnodig om te zeggen dat de sexuele intimidaties naar
mijn vrouw toe, niet van harte door mij werden ontvangen en zo ook mijn reactie, die weer niet van harte werden ontvangen door de “locals.” Das dan jammer voor de “locals.” Die zijn trouwens wel heel vrij in
het benaderen van westerse vrouwen. Probeer het eens andersom en ervaar de woede van de heren die zich van alles permitteren en verontwaardigd zijn van uw advances naar hun vrouwen.
Wat betreft het modereren van deze site. Das geheel in de traditie van Sanoma Media en ook hoe men in Egypte omgaat met het vrije woord. U zegt wat ons niet bevalt, dus maken wij
u “monddood.” En dat is heel jammer dat dit in Nederland gebeurt. En ja, dit prikbord moet gezellig blijven en niet slachtoffer worden van ruzies onderling. Echter, wel vrijheid van spreken ondanks dat het soms
niet echt gezellig is.
En nu maar hopen dat dit bericht wordt geplaatst.
Groet, de badmust