Wel of niet naar Egypte in april

• Cynthia

Beste allemaal,

Na alle ellende van overboekingen, annuleringen etc wil ik toch heeeeel graag in April a.s.weer naar Egypte, tevergeefs heb ik naar een (betaalbaar) alternatief gezocht maar werkelijk niks komt in de buurt, Eilat overwogen maar zelfs op die forums schrijven ze dat snorkelen in Egypte toch mooier is. Jordanie/canarische eilanden/antillen en kaapverdie is het ook allemaal niet.

Het gaat mij namelijk eigenlijk alleen maar om het mooie snorkelen, ben niet geinteresseerd in het avond vertier, vandaar dat Marsa Alam mij al een paar keer goed is bevallen.

Echter ik heb nul komma nul voorpret ben ik bang omdat die rechtszaak tegen Mursi is uitgesteld en er volgens mij ook weer verkiezingen in april zijn, heb geen zin om met angst en beven s'avonds op het journaal weer die beelden van cairo te zien.

Overigens heb ik in november jl. totaal nergens geen last gehad op de bestemming zelf, dus daar ligt het niet aan. Als die vliegtuigen maar vliegen op de dag dat ze beloven!!!

Moet deze week mijn vakantie indienen en twijfel de hele tijd.

Tips iemand? wél of niet boeken

• Henk (Safaga)

Dag,

Hoe het allemaal gaat aflopen is afwachten. Laat staan dat ik je een tip kan geven of je wel of niet moet boeken.

Maar als je er zeker van wilt zijn dat je kunt gaan zou je kunnen overwegen om met een lijndienst i.p.v. met een charter te vliegen.

Ik heb zelf inmiddels goede ervaringen met Egyptair (met een overstap in Caïro) en met Turkish Airlines (met een overstap in Istanbul).

In beide gevallen ben je wel wat langer onderweg en is het wat duurder, maar bij beide maatschappijen krijg je eten en drinken en bovendien mag je naast 8 kg handbagage gratis 2x 23 kg ruimbagage bij Egyptair en 1x 30 kg bij Turkish Airlines meenemen.

daarnaast is de zekerheid dat ik kan gaan me wel wat waard.

Over mogelijke komende onlusten in met name het noorden van het land, die hopelijk uitblijven, maak ik me niet zo druk.Tijdens de onlusten in de afgelopen jaren, toen ik ook hier verbleef, heb ik me langs de kust nog nooit, maar dan ook echt nooit, één moment onveilig gevoeld.

Op dit moment ben ik weer hier en heb mijn volgende ticket alweer geboekt.

Succes met het nemen van een beslissing.

Henk

• JolandaH

Moeilijk, moeilijk voor je. Ook beetje tegenstrijdig: als je juist alles ineen boekt (vlucht, transfer, hotel) zal dat bij onlusten worden gecancelled in 1x keer.

Als je reist op de manier van Henk hierboven, kan dat niet meer geannuleerd worden. Maar…op de manier van Henk kom je er wel zeker…maar wil je dat dan als er onlusten zijn?

Ik zou via reisorg. boeken en maar duimen dat t wel los loopt. Bij evt. onlusten en indien de reisorganisaties weer eens besluiten niet te gaan, krijg je tenminste je geld terug…maar idd geen vakantie :(

Ikzelf ga medio mrt trouwens 3 weken..heerlijk!

Succes met je keuze!

• simone de vries

Wij gaan ook in april. Laat mijn vakantiepret niet bederven.We hebben geboekt en nu maar hopen en niet teveel stil staan dat het gecanceld wordt.

• Lidwien61

Hoi Jolanda,

Naar welk hotel ga je? Wij vertrekken 13-3 tot 22-3 naar Arabella.

Lekker aftellen nu, veel plezier alvast!

Gr Lidwien

• Pauze

JolandaH Schreef:

——————————————————-

> Moeilijk, moeilijk voor je. Ook beetje

> tegenstrijdig: als je juist alles ineen boekt

> (vlucht, transfer, hotel) zal dat bij onlusten

> worden gecancelled in 1x keer.

> Als je reist op de manier van Henk hierboven, kan

> dat niet meer geannuleerd worden. Maar…op de

> manier van Henk kom je er wel zeker…maar wil je

> dat dan als er onlusten zijn?

> Ik zou via reisorg. boeken en maar duimen dat t

> wel los loopt. Bij evt. onlusten en indien de

> reisorganisaties weer eens besluiten niet te gaan,

> krijg je tenminste je geld terug…maar idd geen

> vakantie :(

> Ikzelf ga medio mrt trouwens 3 weken..heerlijk!

>

> Succes met je keuze!

Zo denk ik ook!

Ik ga in maart.:D

Veel plezier.

• Henk (Safaga)

Hoi,

Ik hoop voor iedereen dat het wel zal loslopen.

Maar de afgelopen jaren zijn er steeds (in het noorden) onlusten geweest……, ik zie dus het probleem niet zo.

Afgelopen zomer werd mijn terugreis gecanceld, kreeg het geld van Transavia toen terug en heb de terugvlucht toen bij Egyptair geboekt.

Maar goed, iedereen moet zijn eigen afweging maken.

Henk

• JolandaH

Hoi Lidwien,

Ik ben dus vorig jaar in Arabella geweest, maar dit jaar vanaf 13 mrt toch weer naar Dana Beach (wordt de 4e x).

Heee, dus ook de 13e…vanaf schiphol met Arkefly?

• Cynthia

Bedankt allemaal,

Ben toch weer zo enthousiast geworden als je naar de mooie hotels kijkt, ga morgen boeken voor Egypte!

• Lidwien61

Hoi Jolanda,

Inderdaad Arkefly/Schiphol vertrek 7.30! Vroeg uit de veren maar ik dat vind ik helemaal niet erg!(:P)

Tot dan!