VOORPRET

• wulffhermann

Het mooiste van op vakantie gaan vindt ik altijd de voorpret die ik heb.

Gisteren nog op Nieuwjaarsdag bij mijn moeder zegt een familielid “wat moet je nou in z'n land” Egypte zeker.

Terwijl ik daar heel vrolijk mijn verhaal zit te doen over Hurghade en alles wat ik wel en niet wil ondernemen.

Je leest je reispapieren nog eens door en ontdekt dat je paspoort nog een half jaar langer als je bezoek geldig

moet wezen. Zoeken naar je paspoort natuurlijk en maar goed ook, nog twee maanden geldig. Pasfoto's maken

€ 12,50 en nog niet mooi ook maar zo moet het meneer. Op naar het gemeente huis in Doorn, eerst een afspraak

maken per internet, hoor mijn moeder al mopperen,internet! Was mooi op tijd op mijn afspraak, oude pas,geld,

pasfoto's alles netjes in de hand. Dompertje, u heeft ook een verlopen ID-kaart, eerst inleveren. Al jaren niet meer

gezien, weer naar huis of aangifte doen bij de politie, bureau Doorn is dicht dus moet ik naar Veenendaal.

(Heb nog steeds zin om te gaan hoor) Toch maar even langs huis, mijn vrouw kijkt in alle laatjes beneden en ik

op zolder en ja toch, in een klein laatje en in een doosje mijn ID -kaart. Op naar Doorn weer 7km terug,

€ 50,35 lichter is de aanvraag gedaan en zal hij volgende week woensdag klaar liggen.

Vandaag met een goede vriend oude foto's van Hurghada zitten kijken en hij kan zich er niets bij voorstellen, hij is

een groene jongen en altijd bij Leersum in het bos te vinden, vond alles maar kaal en zanderig, geen eiken en kastanjes.

Ben ook vast begonnen met mijn koffer, zo lekker om er al wat in te gooien……….

Ga pas de 11 januari dus nog tijd te over! Groet Hermann

• Lidwien61

Hoi Hermann,

Leuk hoor, die voorpret! Heerlijk verhaal!

Ik zit in hetzelfde , nieuw paspoort, en ID kwijt (weggegooid???) maar wij kunnen inmiddels op het gemeentehuis aangifte doen van vermissing.

En als het goed is, is het paspoort nu 10 jaar geldig toch?

Gr Lidwien

• simone de vries

Leuk verhaal,ja die voorpret ,.Hier ook al in de regelmodus. Wij moeten ook paspoorten aanschaffen,gelukkig weet ik waar de id kaarten liggen :-) Vanaf maandag stoppen met roken en de hometrainer en de weegschaal staan al klaar want er moeten ook echt wat kilootjes af (een stuk of 15 minimaal) Want wil ik mijn droom uit laten komen,moet ik er wel iets voor ver hebben. Dus conditie opbouwen voor snorkelen.

Jullie ook veel voorpret

groetjes simone