In 1 woord GEWELDIG !!!!

• Mick22

Hallo, een paar weken geleden heb ik wat vragen gesteld waar een paar van jullie mij super goed hebben geholpen om deze te beantwoorden en mij van informatie te voorzien. Nog dank daarvoor ! ik had beloofd om te vertellen hoe onze eerste keer Egypte is geweest.

Voor degene die het interesseert heb ik een reisverslagje gemaakt over onze tijd in Hurghada.

26 November 2013.

Ons vliegtuig vertrok om 10 voor 9 in de ochtend vanaf Amsterdam Schiphol. Na een kleine vertraging van ongeveer 20 minuutjes vertrokken wij, spannend omdat vliegen niet mijn ding is maar goed, landen en opstijgen sla ik liever over maar helaas haha.

We hebben een redelijk rustige vlucht gehad, en toen we eenmaal Egypte involgen, een lust voor het oog het landschap lijkt met de seconde te veranderen en omdat het helder weer was konden we alles goed zien. De piloot gaf informatie over de plaatsen waar we over heen vlogen, Hier links ziet u de Nijl en nu vliegen we over de hoofdstad, Geweldig egt. We hadden een korte tussenlanding op Marsa Alam, een aantal passagiers gingen eruit en er kwamen nieuwe passagiers in die weer terug gingen naar Nederland. Na ongeveer een half uurtje stonden we weer op de startbaan en een half uurtje later landen we in Hurghada. De bagage werd uitgeladen en wij gingen met de bus naar de aankomsthal. Meteen die heerlijke temperatuur. Meteen in de aankomsthal heb ik gebruik gemaakt van de tips die ik heb gekregen om het visum aan de bankloketjes te kopen later hoorde ik dat dit per week scheelt in wat je betaalt voor het visum, en dat het dit keer net zo duur was als bij de reisorganisatie van tui, maar goed.

De koffers lagen meteen op de bagage band dus we konden meteen doorlopen naar de bussen die al voor ons klaar stonden om ons weg te brengen naar het hotel. Hier voelde we meteen de gastvrijheid en de vriendelijkheid, welkom in Egypte ! Na een korte busreis van een half uurtje die overigens al super was omdat je in een hele anderen omgeving bent, de luxe hotels en de leuke winkeltjes die je onderweg tegenkomt kwamen we aan bij ons hotel. WAUW !! Super ! de buschauffeur hielp ons met de koffers, een kleine fooi verder stonden we bij de receptie waar we direct de sleutels kregen en een van het personeel onze koffers naar de kamer bracht. Het Resort was werkelijk waar PRACHTIG !! het eten was super en de kamers ook. het was die dag een lange dag en we waren allebei ook erg moe van het reizen.

De rest van die week Egypte heeft ons hart gestolen. We hebben een Quad/Buggy safari gedaan, met een kameel door de woestijn, een snorkeltocht, en wat zijn de mensen daar tog lief, ze doen egt alles voor je. een kleine fooi helpt ook hebben we gemerkt. De obers die in zijn voor een praatje een grapje en blij zijn om weer Hollanders te zien. Hebben ook een dagje gewinkeld. Ja ! we zijn verliefd en ja we zijn besmet. De zomer vakantie staat alweer gepland, Egypte !

Gewoon gaan mensen het is er veilig egt waar ! In het hotel vroegen ze ons om asjeblieft te zeggen dat mensen hier met een gerust hart heen kunnen gaan en nergens bang voor hoeven te zijn. Ik heb me geen moment onveilig gevoeld. De auto's en taxis die het resort opkwamen werden gecontroleerd, met spiegeltjes werd onder de auto gekeken en de kofferbak moest open.

Wij gaan terug dat is een ding dat zeker is !

Groet Mick

• steven

Thx Mick(tu)(tu)!

• Lidwien61

Hoi Mick,

Van harte gefeliciteerd met uw besmetting van het egypte/hurghada virus!(:D(:P)(tu) Verspreid het gerust!

Heerlijk verslag, en ik ga nu echt aftellen….96 dagen pfttt.

Gr Lidwien

• Mick22

Hoi lidwien

Dankjewel ik hoop dat de genezing ervan nog een tijdje uitblijft.

Haha nog even volhouden voor je het weet mag je ook genieten van dat mooie land waar iedereen verliefd op word

Gr mick

• suzanne

Mooi verslag(tu). Fijn dat je zo hebt genoten. Wij gaan as zaterdag naar Hurghada.

Hebben er heel veel zin in en zie in een andere topic dat Aart al iets met het weer aan het regelen is B)

Suzanne

• agnes

Hallo Mick.

Helaas zijn er geen medicijnen tegen dit virus, er is maar 1 oplossing, gewoon weer gaan.

Fijn dat je zo genoten hebt en leuk je verhaal te lezen.

groetjes Agnes.

• aart bos

welkom in de groep.

een van de weinige verslavingen waarbij “gebruiken” de enige juiste therapie is.

zegt het voort

• anneke 1

het is inderdaad fantastisch daar, lieve mensen.

nog een weekje, joepie!!!!!X(

• Huub

Mooi verslag Mick, Je hebt het dus ook, ik ben hiermee begonnen in aug. 2009, na een pauze tot juni 2012 en juni 2013 ga ik komende zaterdag (4e keer) weer, en juni 2014 is ook al geboekt.

Ik ben ervoor bij mijn huisarts geweest maar volgen hem is het geen virus, ik blij anders kon ik niet gaan, maar als ik er van af wil kon ik het best een psychiater opzoeken, nou ik ben wel een beetje gek, maar zo gek ook weer niet.

Groetjes, Huub.

ps, Suzanne. ik ga ook zaterdag, het ziet er naar uit dat de goden, Aart en Peter echt hebben gehoord.

• suzanne

Huub. Het gaat helemaal goed komen hoor met t weer.

Vlieg je met Transavia of met Arke Fly.

Wij vliegem om 7.15 met Transavia.

Jij een hele fijne vakantie met heel veel zon.

Groetjes Suzanne