visum hurghada

• chrisdekok

In januari a.s. gaan wij voor 11 dagen naar Makadi Bay, touroperator Neckermann.

1. Visum op Hurghada nodig? Ja (neem ik aan).

2. Visum NIET kopen via de touroperator maar bij een wisselkantoor(tje)? Ja.

3. Uit de berichten v.w.b. de kosten krijg ik

geen éénduidig beeld. Hoeveel precies of is dat niet te zeggen?

4. Mijn meest belangrijke vraag: het schijnt dat je naast het visum (zegel in de paspoort waarop een stempel geplaatst wordt) ook nog een ander formulier moet invullen. Wat is dit voor formulier en hoe kom ik er aan?

Ik ben erg benieuwd naar reacties!!!!!

• steven

3. 15$ koersafhankelijk

4. Formulier krijg je in het vliegtuig.

Gr steven

• Peter Overeem

Hallo Chris,

De meeste antwoorden op je vragen staan al in de Sticky bovenaan de discussielijst, maar indien er iets vergeten is….

1. Definitief JA

2. Soms is het verplicht het Visum via de touroperator te kopen, kijk je reisvoorwaarden er op na. Zo niet dan is kopen bij de kleine bankkantoortjes goedkoper en meestal ook sneller (direct links na binnenkomst)

3. 15 Dollar (zie rechts onderin op plaatje)

4. In het vliegtuig krijg je een klein formuliertje wat je in moet vullen (neem dus pen mee) en ingeleverd moet worden bij de Douane, je geeft dit aan, samen met je paspoort waar de Visum sticker al in zit. Papierje wordt door de Douane gehouden, Op de visum sticker krijg je een aankomst stempel en bij vertrek weer een vertrek stempel.

• agnes

Hallo.

Wil nog even vermelden dat je je visum ook met euro's kunt betalen hoor, ong 13 euro p.p.. bij de bankjes links. Als je in de lange rij aansluit 18 euro.

Je wisselgeld krijg je dan in egyp ponden terug.

Groetjes Agnes.

• Miriam Kok

Houdt er overigens rekening mee dat de verhoging van het visumbedrag dit jaar al 3x is uitgesteld, het zou eerst deze maand, per 1 november 2013 omhoog gaan. Toen werd het uitgesteld tot februari 2014 en nu heeft de minister van Buitenlandse Zaken het uitgesteld naar mei 2014. Sommige touroperators hebben het visumbedrag in hun reisbescheiden al aangepast naar een hoger bedrag en de vraag is uiteraard of ze dit weer naar beneden aanpassen en zo niet, of je hier bezwaar tegen kan maken. Het visumverhaal blijft spannend (:D

• trudy

Wij zijn net terug uit Hurghada….betaalde 25 euro voor 2 personen bij het wisselkantoortje .

groetjes Trudy

• kicksr

Net terug uit Marsa Alam.

Betaalde bij de bank voor 2 personen met 25 euro en kreeg 22 EGP terug.

Een nadeel in Marsa Alam is dat er maar 1 bankkantoortje is en de beheerder is erg gelovig waardoor de bank vaak dicht is.

En dan moet je er alsnog duur aan bij de reisoperator.