Dit onderwerp zal ook wel al eens langs zijn gekomen, maar voor degene die het gemist hebben of mensen die nog niet zo lang op dit prikbord kijken kan het informatief zijn.
Bij iedere bank is het anders, daarom is dit topic vooral voor ING klanten.
Niemand loopt tijdens vakantie graag met veel geld op zak rond, daarom kan het verstandig zijn om even naar je pin gedrag tijdens vakantie te kijken.
Het maakt ook nog uit of je een lang weekend, 1, 2, of zelfs 3 weken in het buiteland bent, hoe langer hoe vaker je geld pint.
Voor mensen met een basispakket a €4.35 per kwartaal zijn de kosten €2.25 plus 1% koersopslag, per keer dat er gepind word.
Mensen met een betaalpakket a €9.00 betalen deze kosten niet, wel de 1% koersopslag.
Koersopslag zijn kosten die een buitenlandse bank ( ook een pin automaat) in rekening kan brengen, niet iedere bank doet dit, de pin automaat bij hotel Arabella doet dit niet
Deze tarieven gelden voor niet eurolanden, dus ook voor Egypte.
Het kan het overwegen waard zijn voor mensen met een basispakket om tijdelijk over te stappen, want 4 keer pinnen is €9.00 aan kosten.
Als je overstapt naar een betaalpakket, word €9.00 van je rekening afgeschreven, als je dan binnen 4 weken terug gaat naar je basispakket word 2/3 terug gestort omdat je maar 1 maand van dit pakket gebruik hebt gemaakt.
Tevens kunnen mensen met een betaalpakket gratis gebruik maken van een creditkaart met een max. €5000 , men kan dit zelf naar keuze aangeven, je kunt ook dit aan max. €1000 koppelen, het kan handig zijn.
Ik zelf vond het ook handig dat er bij hotel Arabella een pinautomaat stond en pal ernaast een bankloket was, dan kon ik pinnen, kreeg dan briefjes van 100 pond en ging deze dan wisselen bij de bank, en kreeg dan briefjes van 5, 10 en 20 pond.
Ik lees graag reacties hier op, wellicht heb ik daar ook nog iets aan.
Of dit topic informatief is zie ik dan wel.
Groeten, Huub.
p.s. vergeet niet voordat je op vakantie gaat je pasjes om te zetten van euro naar wereld, ik heb altijd 2 pasjes van 2 verschillende rekeningen, je weet maar nooit.