Niet aangenaam,maar wel gezellig.

• tinus

Dag,een jaar of 3 geleden logeerde ik bij Marianna in Hurghada(Sakalla). Logeren is het niet het juiste woord. Ik had er een kamer gehuurd met gebruik van alle faciliteiten. Dus douch,keuken en uiteraard toilet. Ook van de woonkamer mocht ik gebruik maken. En dat voor een maand a 8 euro per dag.

Zij woont inmiddels al weer zon jaar of 10 daar en komt alleen in de paar schaarse zomermaanden even naar hier. Over het algemeen konden we het aardig met elkaar vinden en gingen dan ook samen aar het strand of uit eten. Ook heeft zij mij wegwijs gemaakt in Hurghada en tientallen tips en adviezen gegeven. Zo zie je maar. Je hoeft er geen internet voor te hebben of naar een duikschool of broodje van-vul maar in,voor te gaan- om info. te verkrijgen.

Maar goed,ik ga verder. Meestal gingen we na het strand wat drinken bij 4 For You. Een plek waar vooral toeristen komen ,maar ook wel Egyptenaren. Ik herinner mij dat het er meestal druk was en gezellig. Gaan en komen van mensen en je kon lekker kijken wie er zo al langs kwam. En van commentaar voorzien. Je blijft Hollander he. Meestal zaten we daar dan een uurtje. totdat het donker werd,maar ook frisser. Zo echt in de namiddag dus.

Soms gingen we ook we eerder weg. Niet omdat we dat wilden,maar de strontwagen kwam er aan om zijn werk te doen. Het legen van de toiletten in het cafe. Een stank,niet te harden. En sommige mensen die dat van die kar niet wisten zaten gewoon daar te eten

Oh ja,pal daarnaast kun je geld wisselen. Ook Nederlands tegen een goede koers en geen al te hoge provisie. Een soort grenswisselkantoor. Een keer geen inshallah,maar groet Tinus.

• Peter Overeem

Kijk nou Tinus, je kan het wel, dit is nou een leuke bijdrage aan het forum. 4You is inderdaad een leuk plekje om een drankje te doen en het voorbij razende leven te aanschouwen, en inderdaad het wisselkantoor daarnaast zit er nog steeds en geeft een betere wisselkoers dan de hotels. De sneer naar ons als lokale ondernemers had dan weer niet echt gehoeven, maar het begin is er. Begrijp ik het nu goed, toch geen afscheid van het prikbord zoals je vanmorgen zei? Begrijp e niet verkeerd, van mij hoef je niet weg, deze bijdragen voegen echt wat toe.

• aart bos

even iets doorlopen. de eigenaar van het kantoortje naast “het damrak”, zoals wij 4you al een paar jaar noemen is een jaar geleden verhuisd. pal naast KFC. hij geeft een nog betere koers ( aan bekenden ) ga er regelmatig met mensen naar toe.