17 november teruggekomen uit Egypte

• suzanne

Dag Mick. Net wat Agnes zegt. Ga het aub niet vergelijken met Turkye of Spanje. Sta open voor de bevolking . Het zijn super lieve mensen. Sharm el Naga is een aanrader. Daar is het onderwaterwereld zo ontzettend mooi. Ook zou ik voor tips een keer naar het oranje cafe gaan. Aart kan je veel dingen vertellen onder het genot van een echte hollandse koffie of en heiniken bier. Ook kan je via Aart naar Sharm el Naga, hebben wij gedaan en het is super goed geregeld. Je gaat niet met een grote groep snorkelen.

Verder vooral genieten. Wij moeten nog ruim 3 weken wachten.

Alvast een fijne vakantie. Gr. Suzanne

• agnes

Vanuit Jungle ga je dacht naar Dana Beach als ik het goed heb.

Sharm el Naga ligt ong 45 min rijden buiten Hurghada, ligt echt in the middle of nowehere.

Er zijn excursies hier naar toe, ook zou je met Aart van het Orange cafe hier heen kunnen gaan. Ben je de menigte van de dagtrip voor.

Trouwens Aart heeft ook nog een mooie citytrip, kom je op plekjes waar je met je eigen touroperator niet komt.

Kijk maar eens bij de topic van het Orange Cafe.

groetjes Agnes.

• Mick22

Nogmaals bedankt voor de tips ! we gaan er zeker wat mee doen. We staan altijd open voor nieuwe dingen en zijn inderdaad ook gewoon heel erg benieuwd naar het land zelf de mooie resorts en de bevolking

Vermaken zullen we ons dat weten we zeker en we hebben er zin in

Groet Mick

• Lidwien61

Hoi Mick,

Ik wens je een hele fijne vakantie toe, wellicht ben je daarna ook wel besmet met het virus (geheel ongevaarlijk hoor:))

De tips van de andere kan ik van harte aanbevelen!

Gr Lidwien

• Mick22

Hallo Lidwien

Bedankt ! ik denk dat we al besmet zijn door de voorpret die we de afgelopen weken hebben gehad. We hebben er egt heel erg veel zin in vooral het hier nu kouder begint te worden haha. :(

Zaterdag gaan we de laatste inkopen doen, geld wisselen en dan zijn we er helemaal klaar voor !!!

Groet Mick

• aart bos

ga je egyptisch geld halen in nederland ? zou ik niet doen. je krijgt hier echt veel meer voor je euro. ook bij pinnen is de koers veel beter. het scheelt echt een hoop

• Huub

Hallo, Mick.

Vergeet niet je pinpas om te zetten, Normaal gesproken staat iedere pas op Europa, deze kun je via de site (bij ING kan dit ook per telefoon is nog makkelijker) van je bank omzetten naar, wereld, anders krijg je in Egypte geen Geld.

Groeten, Huub.

• Lidwien61

Hoi Mick,

Zie de tips van Aart en Huub! Wij nemen altijd alleen wat geld voor in het vliegtuig en geld voor fooien mee, in bijna elk hotel kan je pinnen en in de winkelstraten zijn om de paar honderd meter ook allerlei banken. Doet de pinautomaat het een keer niet, (als er geen geld uitkomt)geen paniek, dan wordt het meestal afgeschreven en loop je gewoon naar de volgende.

Nogmaals een hele fijne vakantie en laat achteraf even weten, wat je er van vond!

Gr Lidwien

• Mick22

Hallo,

Wij hebben voor ongeveer 50 euro omgewisseld. (Dit geld moesten we reserveren) dit is inderdaad voor op het vliegveld of fooien. Vaak vind ik het fijn om al wat geld te hebben voor een noodgeval en ik wist eigenlijk ook niet zo goed of je daar kon pinnen. ik heb ING maar heb mijn pas al op wereld staan. Lidwien, wat bedoel je met het word vaak wel afgeschreven ? Betekend dat dat het bedrag wel van mijn rekening is, en dat ik dan niks krijg ? En dat ik dan naar een anderen automaat moet ? Maar dan word het toch nog een keer afgeschreven ?

Uiteraard laat ik weten hoe wij het hebben gehad !

Groet

Mick

• steven

Hoi Mick,

Beetje jammer van die 50€, daar had je ruim 9 pond voor je euro gekregen, ong 9.4 pond dacht ik, ligt aan de koers

van de dag. Pinnen gaat prima daar, ik denk dat Lidwien wat anders bedoelde, met euro's betalen kan je ook overal,

wel rekenen ze alles terug naar de pond en ronden het voor het gemak in hun eigen voordeel af, heb je een klein beetje verlies, maar gaat nog steeds bijna nergens over. Fooien worden vaak door andere toeristen in euromunten gegeven,

zijn ze ook blij mee, maar kunnen ze niks mee, ze kunnen euromunten niet wisselen bij de bank, met het gevolg

dat ze bij jou komen vragen of je bv 5 euromunten wilt wisselen voor een briefje van 5€. Ik hou er altijd rekening mee

dat ik kleinere eurobiljetten bij me heb, let wel op met het wisselen, 1pond muntstuk lijkt op onze 2€ stuk, ook willen

muntjes wel eens blijven plakken aan de binnenkant van de hand, wanneer ze je een handvol munten geven, nadat je ze in hun hand heb geteld, dit gebeurd vooral op straat. En ken je ook al de wisseltruc van taxichauffeurs met een

50 piasterbiljet? Naar wel resort ga je?

Gr Steven