17 november teruggekomen uit Egypte

• Cynthia

Beste mensen,

Ik ben gisteren teruggekomen uit Marsa Alam waar ik 11 dagen vakantie heb gevierd. Als ik nu weer de Buza berichtgeving lees, word ik daar angstiger van dan denk ik noodzakelijk is, en zulke berichten zijn niet prettig te lezen vóór vertrek. Ik en denk ook de andere gasten hebben werkelijk géén dreiging of angst gevoeld. Als je niet zou weten wat in Nederland allemaal over Egypte rondgaat merk je daar geen verschil met andere vakanties. Ja het was rustig(er). Toch was op 17 november het hotel toch echt vol!! (Hilton).

Voor de nu nog twijfelaars onder ons zou ik zeggen; ga lekker naar Egypte. Transavia weet echt wat ze doet en vliegt blijkbaar om de Sinai heen. Nergens heb je op zo'n korte afstand voor zo weinig geld een mooie en goede vakantie.

• kicksr

Wij laten ons ook niet gek maken door alle waarschuwingen. In oktober werd onze reis al geannuleerd door Neckermann omdat het niet veilig zou zijn. Ik kon toen bij hun wel omboeken om vanuit België of Duitsland te vertrekken. Alsof het dan wel veilig zou zijn. Over de meerkosten kon niet onderhandeld worden.

We gaan nu over een paar dagen ook naar Marsa Alam (Fayrouz Plaza) en we hebben er echt zin in.

• aart bos

mooie, duidelijke en korrekte tekst van Cynthia ! blij dat je genoten hebt in dit mooie land.

• Cynthia

Hai Kicksr,

Dan ben je helemaal een bofkont, Fayrouz is echt te gek, ik had er een beetje heimwee naar terwijl ik in het Hilton zat omdat er een aantal dingetjes tegenvielen tov Fayrouz. Heel veel plezier daar!!

• kicksr

Bedankt Cynthia. Het is al de derde keer dat we naar dat hotel gaan en het is met Rihana in El Gouna onze favoriete vakantiebestemming.

Eind december en eind maart gaan we trouwens alweer naar Rihana.

• Mick22

Wij gaan volgende week maandag naar Hurghada In eerste instantie zouden we naar sharm gaan, ik en mijn vriendin zijn in al die tijd ontraden door onze vrienden kennissen en collega's om nu naar Egypte te gaan. Wij hebben altijd gezegd we gaan gewoon zolang we kunnen gaan. nu het (Bijna) zeker is dat we volgende week gewoon in de zon liggen beginnen de vakantie kriebels wel hoor haha. we zijn er beide nog nooit geweest maar zoals ik sommige enthousiaste reacties lees op dit forum moet het wel goed zijn en zijn we ook al druk aan het kijken voor de zomer ! Fijne vakantie voor de rest die nog moet gaan en als we terug zijn zou ik uiteraard laten weten hoe het was

Gegroet Mick:)-D

• Cynthia

Dag Mick,

De Hurghada reizigers zaten ook op de vlucht naar Marsa Alam, ook daar genoeg mensen eruit die ik op de terugweg weer sprak; het weer was daar zelfs ietsje beter als Marsa Alam en ook hadden die mensen een supervakantie. Ik heb ook veel ongevraagde adviezen gekregen van mensen die nog nooit in Egypte zijn geweest en bij wijze van spreken ook denken dat op elke hoek van de straat een pyramide staat.

Ik weet zeker dat jullie straks ook verliefd zullen zijn op de schitterende hotels met de lieve mensen en de prachtige onderwaterwereld. Veel plezier!!!

• Mick22

Hallo Cynthia,

Bedankt voor je reactie ! ook wij weten bijna zeker dat het liefde op het eerste gezicht word. We zullen de mensen die ons al die maanden lang hebben ontraden om nu naar Egypte te gaan na onze vakantie mooi even vertellen dat het allemaal reuze mee valt. Wat we daar precies allemaal gaan doen weten we nog niet, maar een keertje kameel rijden of quad rijden in de woestijn staat zeker op ons lijstje ! Na 8 jaar Turkije en aantal jaren Spanje hebben wij egt zin in iets nieuws. We zijn benieuwd maar het word goed dat weten we al zeker !

Groet Mick

• agnes

Hai Mick.

Een Tip, ga geen vergelijkingen maken met Spanje of Turkije.

Sta open voor een andere cultuur, de lieve mensen, de prachtige Rode Zee en ik weet zeker dat je gaat genieten van al het moois wat dit land te bieden heeft.

Buiten een quad tour, kameel rijden raad ik je aan eens kennis te maken met de mooie onderwaterwereld van de Rode Zee.

Tenminste als jullie van snorkelen houden, ga dan eens een dagje snorkelen in Sharm el Naga, zo mooiiiiiii.

Je kunt hier gelijk vanaf de kant het water in, snorkelspullen zijn te huur daar, er is een zwembad/restaurant bij.

Ik weet trouwens niet of de snorkelspullen betalend zijn??

Een hele fijne vakantie gewenst,

groetjes Agnes.

• Mick22

Hallo Agnes

Het is zeker niet onze bedoeling om een vergelijking te maken. Ik bedoelde dat we eens toe zijn aan iets nieuws in plaats van het bekende terrein om het zo maar te zeggen.

Snorkelen staat ook op ons lijstje, maar bedankt voor de tip om naar Sharm el Naga te gaan. Het hotel waar wij zitten ligt niet direct aan het strand maar is wel te bereiken via een bus van het hotel, alleen las ik op Zoover dat het koraal daar meer dood dan levend is, zonde. Kunnen we dit boeken via onze touroperator boeken of moeten we zelf zorgen voor vervoer ?? ik weet namelijk niet egt of het ver vanaf ons hotel is ?

Groet Mick