Eens kijken!

• tinus

Eens kijken of ik hier wat te weten kom buiten de gebruikelijke paden van de touroperators Arke,Neckermann etc. en niet te vergeten de helaas niet meer bestaande Isropa. Bij vrijwel alle touroperators worden pakketreizen geboekt voor 1 of meerdere weken. Vaak op een resort met all inclusive en soms met een paar excursies erbij. Uit en thuis voor een prijs waarbij jezelf eigenlijk niets meer hoeft te doen.

Voor de wat onafhankelijker onder ons en zeker als je voor wat langer dan de gebruikelijke 1,2,3 weken gaat,kun je natuurlijk ook een vliegretour boeken bij bijv. Egyptair en een losse accommodatie of meerdere.

Inmiddels weet ik er wel een paar,die ook goed en redelijk in prijs zijn. Maar een paar nieuwe accommodaties na de Egyptische zonsondergang is nooit weg.

Liefst in Dahar(Hurghada),maar Sakalla mag ook. Indien mogelijk met prijsinfo etc. en hoe te bereiken( e mail,website etc.). Ik bedoel dus geen kamers van particulieren of via via.

• Stichting Saida

Hallo Tinus,

Ik heb jaren in Hurghada vertoeft in niet al te dure hotelletjes. Bij mij was de website www.hostelbookers.com altijd erg behulpzaam. Hier kan je vaak de goed geprijsde hostels boeken die door de molen zijn gegaan en het etiket “in orde” hebben gekregen.

In hurghada bleef ik steken bij Roma aan het begin van Sheraton Road, net de heuvel op.

Op zich een redelijk hotel, met een op zich prima ontbijt. Kamers zijn ook prima als je van eenvoud houdt en eigenlijk alleen een bed en ontbijtje zoekt.

Mocht je ooit in Cairo willen verblijven dan heb ik nog wel een aanrader in het Centrum, 200 mtr. van Tahrir plein.

Het hostel daar heet Luna en zit op Shara Talaat Harb, het hartje van Cairo!

Voor de rest heb ik inmiddels mijn eigen stek, dus deze info is wel enigszins gedateerd!

Groetjes linda