wij, Marianne&Aart van het Orange cafe, organiseren sinds ruim twee jaar een keer per week een citytrip
in 3 uur laat ik de stad zien met als absolute hoogtepunten de Moskee, de Koptische Kathedraal en de dagelijkse markt. tussendoor zien we hoe Egypte leeft en woont. en natuurlijk probeer ik uit te leggen wat de grote cultuurverschillen zijn tussen hier en kikkerland.
klinkt een beetje kapsones, maar iedere keer heb ik de indruk dat de mensen onder de indruk komen en blijd met me zijn.
Ook gaan we met klanten naar Sharm el Naga. een van de mooiste plekjes om de onderwaterwereld te ontdekken. direkt vanaf het strand gaan we te water en hebben de hele dag de tijd om dat allemaal zelf in te delen. naar blijkt ideaal voor mensen die: niet de hele dag op een boot willen zitten met kinderen, mensen die nog nooit gesnorkeld hebben ( ik leer ze dat dan ) en mensen met bv dieptevrees. ook kan ik daar introductieduik regelen onder nederlandse leiding.
alweer kapsones?, alle keren blijde gezichten.
nu de clou: Tui ( arke en holland int.) zijn boos op me omdat ik dit doe. ze noemen het broodroof en ik mag niet meer adverteren in hun boekje en ze bevelen Orange cafe niet meer aan. dus ze melden niks over hollands voetbal, de bibliotheek waar iedereen gratis boeken kan
lenen en waar iedereen welkom is met alle vragen.
Jammer, maar het zij zo. op een uitgebreide mail mijnerzijds om uit te leggen dat ik wezenlijk wat ander doe is nooit gereageerd.
maar ze zijn intussen een stap verder gegaan. in het introductiepraatje wordt over ons gezegd dat we illegaal bezig zijn en nog erger dat de mensen ziek worden als ze bij ons eten ( de frikandellen zouden door het transport ontdooien en verrotten ) iedereen wordt dus afgeraden naar ons te komen.
en dat berust op pertinente leugen. ik laat op persoonlijke titel mensen de stad zien en probeer begrip te kweken voor de mensen hier, ik ga met mensen naar Sharm el Naga omdat ze niet met een boot durfen/willen en de frikandellen komen in bevroren toestand aan in Hurghada.
in het afgelopen voorjaar kregen we dit te horen van vaste klanten en waren hierover verbaasd en pissig. en heb er verder niks mee gedaan maar dit kan niet zo.
zo'n groot bedrijf dat bewust liegt over een kleintje die z'n stinkende best doet om de vakantie nog mooier te maken en ja: ook wat te verdienen.
vraag aan mensen die ons symphatiek vinden: ga naar het intropraatje en reageer svp op dit LIEGEN !
doen we er daarna een biertje op met evt een fikandel speciaal
bedankt vast,
Marianne&Aart