over jokken gesproken

• aart bos

wij, Marianne&Aart van het Orange cafe, organiseren sinds ruim twee jaar een keer per week een citytrip

in 3 uur laat ik de stad zien met als absolute hoogtepunten de Moskee, de Koptische Kathedraal en de dagelijkse markt. tussendoor zien we hoe Egypte leeft en woont. en natuurlijk probeer ik uit te leggen wat de grote cultuurverschillen zijn tussen hier en kikkerland.

klinkt een beetje kapsones, maar iedere keer heb ik de indruk dat de mensen onder de indruk komen en blijd met me zijn.

Ook gaan we met klanten naar Sharm el Naga. een van de mooiste plekjes om de onderwaterwereld te ontdekken. direkt vanaf het strand gaan we te water en hebben de hele dag de tijd om dat allemaal zelf in te delen. naar blijkt ideaal voor mensen die: niet de hele dag op een boot willen zitten met kinderen, mensen die nog nooit gesnorkeld hebben ( ik leer ze dat dan ) en mensen met bv dieptevrees. ook kan ik daar introductieduik regelen onder nederlandse leiding.

alweer kapsones?, alle keren blijde gezichten.

nu de clou: Tui ( arke en holland int.) zijn boos op me omdat ik dit doe. ze noemen het broodroof en ik mag niet meer adverteren in hun boekje en ze bevelen Orange cafe niet meer aan. dus ze melden niks over hollands voetbal, de bibliotheek waar iedereen gratis boeken kan

lenen en waar iedereen welkom is met alle vragen.

Jammer, maar het zij zo. op een uitgebreide mail mijnerzijds om uit te leggen dat ik wezenlijk wat ander doe is nooit gereageerd.

maar ze zijn intussen een stap verder gegaan. in het introductiepraatje wordt over ons gezegd dat we illegaal bezig zijn en nog erger dat de mensen ziek worden als ze bij ons eten ( de frikandellen zouden door het transport ontdooien en verrotten ) iedereen wordt dus afgeraden naar ons te komen.

en dat berust op pertinente leugen. ik laat op persoonlijke titel mensen de stad zien en probeer begrip te kweken voor de mensen hier, ik ga met mensen naar Sharm el Naga omdat ze niet met een boot durfen/willen en de frikandellen komen in bevroren toestand aan in Hurghada.

in het afgelopen voorjaar kregen we dit te horen van vaste klanten en waren hierover verbaasd en pissig. en heb er verder niks mee gedaan maar dit kan niet zo.

zo'n groot bedrijf dat bewust liegt over een kleintje die z'n stinkende best doet om de vakantie nog mooier te maken en ja: ook wat te verdienen.

vraag aan mensen die ons symphatiek vinden: ga naar het intropraatje en reageer svp op dit LIEGEN !

doen we er daarna een biertje op met evt een fikandel speciaal

bedankt vast,

Marianne&Aart

• steven

Krijg steeds meer een hekel aan Arke, ik ga ze boycotten! Ga wel met EA

• Hendrika

Wat erg dit, want het zal bij alle intro-praatjes in de hotels gezegd worden. Wij hebben het al eens meegemaakt in Turkije, moesten vooral niet de hamman en wellness in ons hotel nemen, maar ééntje door de org. aangeprezen. Alleen wij maken onze eigen keuzes, dus geweldige wellness in ons hotel gehad.

Bovendien erg kinderachtig, van Holland International zul je geen last hebben binnenkort, die wordt per 2015 afgestoten.

Tijdens ons bezoek aan Hurghada jaren geleden ook alle trips met locale aanbieders gedaan. Was super!

Het is dus zaak om dit prikbord zoveel mogelijk te promoten. Ik heb heel veel gehad aan je bijdragen hier op allerlei gebied, ben je daar dankbaar voor.

Ik wens jullie veel sterkte de komende tijd.

• Lidwien61

Hoi Aart,

Uiteraard ga ik reageren op het intropraatje (als ik het kan vinden) en noteer maar alvast dat wij 13 maart komen MET frikandellen, de stadstour willen doen en Sharm al Naga!

Zijn ze nu betoeterd!

Groetjes,

Lidwien

• Taat

Ha Aart!

Zoals ik in een andere topic al meldde: Boycotten die kliek!!!!

Aangezien we nu 21/11 naar El Gouna komen, via Neckermann ipv TUI, ipv naar Sharm te gaan (want Arke heeft zonder goede redenen geannuleerd), stappen we deze keer in een bus/taxi en komen eens naar het Orange café!

Frikandellen eten en wellicht ook tripje boeken voor snorkelen vanaf het strand. Snorkelsetje gaat mee!!

Zet de witte wijn maar vast koud! Bij voorkeur die van Omar Dinges….. :)-D

Hoop jullie toko nu snel met eigen ogen te kunnen zien en bewonderen! (Vaak is anti-reclame de beste reclame….TUI: eat your heart out! >:D<)

Groet,

Taat

• Huub

Ik kan de boosheid van iedereen heel goed begrijpen, Wat er over het orange café gezegd word is totale onzin, we hebben in juni j.l. met Aart een citytrip gemaakt en een dag naar sharm el naga geweest dit was beide perfect.

Ik kan ook begrijpen dat mensen de grote maatschappijen (zoals arke en holland int.) willen mijden, als ik iets wil boeken kijk ik meestal bij D-Reizen en kom daar aardige aanbiedingen tegen zoals de twee boekingen die ik afgelopen weken gedaan heb, ik zie dan op hun site alleen de prijzen en datums en weet niet welke touroperator het uitvoert, dit zie je pas als je gaat boeken.

Ik heb ook al gelezen dat je de vlucht en hotel los van elkaar kunt boeken maar dit werkt in mijn geval niet, voorbeeld: 14 dec. 8 dagen bij D-Reizen (holland int.) geboekt voor €290 p.p. hotel Arabella. Als ik dit los boek zie ik ongeveer €300 vlucht en €280 voor het hotel p.p.

In juni de 21e ga ik voor €744 p.p. ook naar Arabella 14 dagen. (all-toers)

Het heeft er natuurlijk ook mee te maken, wat iemand te besteden heeft.

Ik zou ook wel met de zogenaamde kleinere maatschappijen willen gaan, maar het is voor mij ook wel een beetje een geld kwestie.

Groeten, Huub.

• Linda Tijsterman

Wat een onzin! Ik heb de afgelopen 10 maanden bij Orange cafe al aardig wat frikadellen gegeten en ook nog andere lekkere maaltijden!

Ben daar ook nog nooit ziek van geworden. Daar tegenover wel ooit ziek geweest van hotel voedsel in hurghada, dus Tui,Arke en Holland int… Stop met jokken!

• horus

Onfatsoenlijk van de reisorganisaties. Het is helaas meer dan jokken, het is bewust liegen. En voor wat betreft de kwaliteit van de maaltijden: van appeltaart tot en met zuurkoolstamppot is het in het Orange goed toeven.

George.

• TOM van Straalen

Wat een liegbeesten. Dat krijg je in een moeilijke tijd, dan gunnen mensen elkaar niets meer. Ik eet geen frikandellen, maar dat doe ik in Nederland ook niet.wel frikandellen meegenomen en ik kan je verzekeren, dat deze stijf bevroren aankomen.Immers de koffers liggen in het ruim en daar is het minus 40 graden.

Dus leugens en broodnodig. En dat in een tijd dat iedereen elkaar hard nodig heeft in egypte.

Foei…….reisorganisaties.

Tom

• aart bos

OMAR KAYAM heet je witte wijn en ja! staat koud