Komt het toerisme weer op gang half september?

• Hendrika

Uit NU.nl

Laatste update: 4 september 2013 04:19

4 september 2013 04:18

'Egypte op schema voor terugkeer democratie'

Ondanks alle “uitdagingen” ligt Egypte volgens interimpresident Adly Mansour op schema om begin volgend jaar verkiezingen te houden en zodoende de democratie te herstellen.

De noodtoestand die nu nog geldt in het Noord-Afrikaanse land zal halverwege september worden opgeheven, verwacht Mansour.

De tijdelijke president deed zijn uitspraken in een tv-interview. Op straat waren dinsdagavond hele andere geluiden te horen. In diverse steden gingen aanhangers van de Moslimbroederschap opnieuw massaal de straat op.

• aart bos

wist ik het maar. ik spreek een hoop mensen en ze hebben geen idee over de toekomst in dit mooie land. hier in HRG is de belangrijkste vraag: waarom komt er niemand en wanneer weer wel.

• Hendrika

Als de noodtoestand wordt opgeheven, kan een niet essentiële reis niet meer van toepassing zijn volgens mij.

Ik heb intussen contact gehad met onze verzekeraar, puur als info. Wij mogen annuleren als we niet meer willen, is gedekt door de reisverzekering, mits de boeking voor 14-8 is gedaan. Wij zitten er ruim voor, maar we willen graag, dus wachten af. Wij gaan pas over 6 weken, hopelijk is alles dan weer op gang en rustig in het land. En daarnaast de boel niet geëscaleerd is in Syrië.

• rahannah

Helaas wij zouden de 17de gaan. Na 3 x te hebben omgeboekt werden we vandaag gebeld dat er helemaal niks meer gaat. Dus wij hebben onx\s geld terug laten boeken en gaan niet weg. :o

• ingrid.vb

Héél spijtig allemaal voor de mensen ginder en de toeristen hier

• Henk (Safaga)

Rahannah,

Waarom vlieg je dan niet gewoon met Egyptair?

* De bagage wordt doorgelabeld naar Hurghada, dus die kun je daar van de band halen.

* Je komt in Caïro aan in terminal 3. Vanuit diezelfde terminal vertrekken ook de binnenlandse vluchten van Egyptair.

* Je gaat al in Caïro door de douane, waar je voor de gewone prijs $ 15,00 je visum koopt (of de tegenwaarde in euro's)

* Je naast de 8 kg handbagage je 23 kg ruimbagage mee mag nemen.

* De maaltijden en dranken zijn bij de ticketprijs inbegrepen.

* Egyptair vliegt elke dag vanuit Amsterdam naar Caïro en ben je dus niet afhankelijk van de grillen van BUZA, de

touroperators én vliegmaatschappijen.

Henk

• Hendrika

Vanmiddag op het reisburo geweest om het restant bedrag van de reis te betalen. Ik had wel een duidelijke vraag van mijn kant betreffende de vluchten. Op internet kan ik een vakantie boeken naar Egypte in oktober, maar Transavia vliegt niet tot 1 november. Dit intrigeerde mij dusdanig dat ik er een antwoord op wilde hebben. Bovendien had in geen zin om het restant bedrag te betalen als we toch niet kunnen vliegen, hoewel wij een randgeval zijn met begin november. Maar een discussie mag altijd vind ik. Tja, dat was ook op het reisburo een vraag, ze deden ook maar eens een pseudo boeking om mijn bewering te staven. Ik zei en kijk nu maar eens op de site van Transavia. Tja die vliegt niet.

Een heel prettig gesprek gehad trouwens, en zij namen contact op met de reisorganisatie. Het verhaal was dat tot 29 september niet gevlogen wordt en dat in oktober wel gevlogen wordt in een “eigen” Transavia toestel.

Ik hoop voor iedereen dat het rustig blijft in Egypte, en in de hele regio.

• mini

Ik had ook gelezen dat Transavia pas op 1 november weer gaat vliegen.Maar als je bij Neckerman

kijkt, zie je dat je in october gewoon kan boeken.Wij zouden op 6 october naar Marsa Alam vliegen,ben benieuwd of we

op vakantie kunnen.

• Hendrika

Ze hebben gebeld met neckermann, ben benieuwd hoe het met jullie gaat.

• EGM

Vandaag bericht gekregen van Tjingo dat onze vakantie van 12-10 t/m 19-10 naar Sharm el Sheikh niet doorgaat. Corendon vliegt pas weer vanaf december .. We krijgen nu ons geld terug of we kunnen omboeken . Flink balen dus!!