Intussen het beloofde retour bedrag nog steeds niet binnen van Thomas Cook/Neckermann, was beloofd vandaag maar word nu weer volgende week :X
Zo loopt hun spaarpot lekker op, echt te triest voor woorden :X
hoi,
ik heb zelf een via transavia.com geboekte vlucht op 21 september staan.
n.a.v. hun bericht op de site transavia.com :
"Het Nederlandse Ministerie van Buitenlandse zaken ontraadt alle niet strikt noodzakelijke reizen naar de Egyptische vakantieresorts aan de Rode Zee en de Golf van Akaba.
transavia.com zal vanaf 2 tot en met 16 september geen vluchten uitvoeren naar Egypte.
Boekingen van en naar Egypte zijn weer mogelijk vanaf 1 november 2013
Als u rechtstreeks bij ons een vlucht heeft geboekt naar Egypte en u reist voor 1 november 2013, kunt u uw reis omboeken naar een andere bestemming, of u kunt uw geld voor uw ticket terugvragen.
Bij het omboeken geldt dat u het verschil in tarief betaalt of terugkrijgt. Voor omboeken, restitutie of andere vragen kunt u contact opnemen met ons call center."
Ben ik maar even gaan bellen met de vraag of ze uberhaupt nog vliegen, want dit is niet terug te lezen in de tekst. Er staat alleen dat je KAN omboeken of annuleren.
Bij mijn vraag: “vliegt transavia nog naar Hurghada want ik heb geboekt 21 september”
zei mevrouw van de klantenservice:“nee mevrouw, transavia vliegt NIET meer naar Egypte”.
Waarop ik antwoordde dat dit bericht al vrijdag was geplaatst, mijn ouders die zaterdag erna gewoon naar Hurghada zijn gevlogen met TRANSAVIA, via een al reeds geboekte vlucht via transavia.com en ik nog geen annuleringsmail heb mogen ontvangen.
Daar wist mevrouw even geen reactie op en moest overleggen.
Vervolgens komt mevrouw terug: “ja mevrouw, u heeft gelijk, de geboekte vluchten gaan nog steeds naar Hurghada. Er is geen vliegverbod vanuit het Nederlandse Ministerie gekomen dus de vluchten gaan door. De vluchten die geboekt zijn via derde worden door HUN geannuleerd” Dus ik vroeg haar of ik gewoon 21 september kon vliegen waarop zei antwoordde dat zolang er geen vliegverbod is, vliegen we gewoon naar Hurghada.
Dus iedereen die maar het bovenstaande bericht van transavia leest, boekt gelijk om of annuleert, vooral als de medewerker zegt dat ze niet vliegen.
dit is dus niet waar en transavia.com vliegt gewoon nog naar Hurghada
daarbij komt dat de maatschappijen die hun vluchten direct hadden geannuleerd, weer vliegen vanaf 1 september. deze vluchten kan je online gewoon boeken.
Ik wens je veel succes en hoop dat je je geld terug krijgt en dat je nog wel binnenkort kan genieten van het heerlijke en rustige Hurghada!
Ja precies zoals je zegt…Wij hebben nu voor de 3de x omgeboekt.Als het nu weer niet doorgaat ga ik de consumentenman en alles wat ik maar kan vinden inschakelen. Ikben heelboos op al die zogenaamde touroperaytewrs. Ik voel me belazerd en bedondenrd. Kan dit allemaal zomaar zonder reden??? Er is niks aan de hand en toch kan je er gewoon niet komen. Schandelijk en een dikke flop en (td) voor voor al skytours. Oplichters zijn het.Wel weer laten omboeken maar wel flink bij betalen. Waar gaat dit over. En vooral…..komen we er ooit!!!!!::o Ik ben misschien erg egoistisch, maar wil gewoon naar hurghada…Wat is daar mis mee!!! Als ik een manier vindt om te gaan, ga ik…stomme Achterlijke lui (sorry voor het taalgebruik) Ben erg boos en zin op wraak
Dag Richard,
Na jouw tip om een reactie te plaatsen op Facebook, uitgevoerd te hebben, kreeg ik binnen het uur een reactie dat ze z.s.m. contact met me zouden opnemen.
En dat gebeurde ook.
Nog diezelfde dag werd ik door hen gebeld.
De dame bood aan, nadat ik mijn wensen kenbaar had gemaakt, mijn terugvlucht naar Nederland te regelen met Egyptair.
Omdat ik maar kort in Nederland wilde zijn verzocht ik haar om een retourticket te boeken.
Ik zou dan de extrakosten (voor de terugvlucht naar Hurghada bijbetalen).
Uiteindelijk lukte dat om allerlei redenen niet. (verbroken verbindingen, pincode voor creditkaart e.d.)
Toen ik voorstelde om hier zelf de vluchten te regelen ging ze daarmee akkoord.
Meteen daarop kreeg ik een schriftelijke melding dat de kosten voor de terugvlucht plus de door mij betaalde kosten voor de ruimbage naar mijn rekening zouden worden overgeboekt, nadat ik hen had gemeld dat de vlucht geregeld is.
Zo kan het dus ook.
En dan nog even dit:
* Waarom vlieg je niet met Egyptair?
* De bagage wordt doorgelabeld naar Hurghada, dus die kun je daar van de band halen.
* Je komt in Caïro aan in terminal 3. Vanuit diezelfde terminal vertrekken ook de binnenlandse vluchten van Egyptair.
* Je gaat al in Caïro door de douane, waar je voor de gewone prijs $ 15,00 je visum koopt (of de tegenwaarde in euro's)
* Je naast de 8 kg handbagage je 23 kg ruimbagage mee mag nemen.
* De maaltijden en dranken zijn bij de ticketprijs inbegrepen.
* Egyptair vliegt elke dag vanuit Amsterdam naar Caïro en ben je dus niet afhankelijk van de grillen van BUZA, de
touroperators én vliegmaatschappijen.
Henk
Hallo Bianca en Harry,
Ik weet niet hoe je er bij komt om via Londen te vliegen.
www.egyptair.com
Er gaat elke dag om 16.00 uur een vlucht van egyptair naar Cairo.
Daar stap je over naar Hurghada en kom je om 23.40 aan.
Doe dit al jaren en nog nooit een probleem gehad.
Eten en drinken bij het ticket inbegrepen en 2x 23 kilo bagage.
Je kan ze ook bellen hebben kantoren in Amsterdam en Hurghada.
Groetjes Hennie
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?