sky tours vliegt niet meer

• boelens

We kregen net een telefoontje dat onze reis van 30 augustus voor 15 dagen niet meer uitgevoerd kan worden. reden is dat transavia niet meer vliegt op egypte…. Krijgen het geld terug of kunnen andere vakantie uitzoeken… We waren nog de enige die zouden vertrekken geeft sky tours aan!!

Lekker balen. vertrek voor 30e vindt je niet meer en al zeker niet voor de prijs die wij hadden betaald…. Toch raar dat ook skytours nu niet meer vliegt!!

• Rob

Ik heb meteen d reizen gebeld omdat ik ga begin september naar egypte met transavia maar touroperator isropa

Hun vliegen nog wel dus misschien omboeken met isropa?

• Peter Overeem

Verhaal van SkyTours is dat Transavia niet meer wil vliegen, ik had het al een beetje verwacht, Transavia moest tot nu toe nog vliegen om mensen terug te brengen en vonden het natuurlijk alleen maar interessant om SkyTours klanten hierheen te brengen zo lang het alternatief was om met lege vliegtuigen te gaan. Nu er geen mensen meer opgehaald hoeven te worden is Transavia er blijkbaar ook klaar mee.

Gister zijn er nog twee mensen aangekomen die bij ons komen duiken, ik krijg net een telefoontje van SkyTours dat deze mensen nu op de 31e al weer naar huis moeten, ik kan me niet voorstellen dat een reisorganisatie dit kan doen zonder dat je daar tegen in kan gaan, aan de situatie is niets gewijzigd tussen het hierheen vliegen en nu, maar toch moeten ze volgens SkyTours terug. Zo kan je toch niet met je klanten omspringen? Iemand hierover een professionele mening?

• Fransje

Ik denk dat je inderdaad niet naar de touroperator moet kijken maar op de site van de vliegmaatschappijen, dan kan je zien of en wie er nog naar Egypte vliegt.

Zooooo jammer dat het zo moet lopen in het heerlijke egypte, wij zijn geluksvogels dat we dit jaar wel zijn geweest maar tis triest voor de mensen aan de rode zeekust dei daar wonen en werken voor zover dat nu nog gaat en mensen die op het punt stonden te vertrekken. Hopelijk gaat er snel verandering komen in de hele situatie in Egypte.

• jopie

tot nu toe staat onze vlucht op 31 augst nog wel op schiphol .nl

die van 30 augst is inderdaad gecanceld

• Meisje

Kon geen klacht indienen bij Trasavia.com of NL dus daarom maar op FB gedaan;

Waarom vind ik geen aankomstvlucht vanaf Hurghada op 31-08 en wel een vertrek HV719?

Waarom kan ik niet online boeken voor een vlucht op de HV719 naar Hurghada?

Word er schijt ziek van dat er naar alle waarschijnlijkheid al voor de 3e keer word geannuleerd, willen jullie geen geld meer verdienen aan vakanties naar Egypte??

En het schijnt dat Neckermaan Belgie wel gewoon vertrekt vanaf Schiphol??????

Gaarne uw reactie!!

Reactie van Transavia NL:

Beste Richard, de terugvlucht uit Hurghada (HV 720) komt aan op 1 september daarom kun je deze niet vinden als aankomstvlucht op 31 augustus.

Wij hebben op dit moment geen verkoop voor vluchten naar Egypte.

Tussen 2 en 16 september a.s. voeren wij helemaal geen vluchten uit naar Egypte. http://www.transavia.com/hv/main/page?id=situatieegypte&lang=nl&country=NL Wij hebben ook even voor je geïnformeerd bij Neckermann en zij voeren ook geen vluchten uit vanaf Schiphol t/m 15 september a.s.

Mijn laatste reactie, nog steeds zonder tegenreactie:

Naar mijn bescheiden menig ruikt dit naar een enorme oplichting van de touroperators en Transavia.

Er staat intussen al dik €4000,00 open van 2 boekingen en kan zo een dikke week wachten op mijn geld.

Bovendien kan er nu nog steeds geboekt worden terwijl als je goed nakijkt er GEEN vluchten meer door jullie word uitgevoerd!!!

Dit schrijven komt tevens op FB twitter en prikbord.nl te staan, waarvan akte bij deze.

Gr. Richard Keur

• JolandaH

Hoi Peter,

Even vooropgesteld, ik ben geen professional maar deel ff mn ervaring en denkwijze:

Ik denk idd ook dat eigenlijk Skytours dat niet kan maken. Transavia vliegt niet meer, maar dat probleem lijkt mij voor Skytours en niet voor je gasten. Zeker als Egypt Air wel nog gewoon vliegt.

Kijk, als er niks meer vliegt, heb je geen poot om op te staan, maar als er maar iets vliegt, gaan ze daar maar mee in zee: je kiest voor Sky tours en niet voor vliegmaatschappij: die kiezen zij uit, niet?

Maar nogmaals, ik ben geen professional maar t lijkt mij dat ze dat idd niet zomaar kunnen doen, beetje wat jij ook al zegt. Maar het probleem is sowieso dat Skytours natuurlijk volhardt en dat is nooit opgelost voor de 31e. Al hebben ze er nu niks aan maar wellicht interessant voor je gasten om eenmaal terug in Nederland toch voor 100% terugbetaling te gaan (niet direct toegeven aan “er is een paar dagen genoten”, want zoals je zegt, er is niks veranderd).

Even wat anders: volgens mij is gisteren iets bij reisadvies van Buza veranderd, ik zie ff niet direcht wat, heb het nog niet goed gelezen.

Groet,

Jol

• Gerry

Zouden 5steptember a.s. Met skutours naar hurghada gaan,gemailt,geen antwoord terug,gebeld ,word niet opgenomen, kortom tot vandaag niets vernomen of onze reis nog wel doorgaat,men moet schijnbaar maar afwachten wat skutours wellicht op de laatste dag beslist .hoe a sociaal kan je met mensen omgaan,ik kan nu nieteens een andere vakantie boeken,Geef hier eens antwoord op skutours.Ik ben op de hoogte van het feit dat jullie allerlei Side,s lezen waarom geven jullie nergens antwoorde op

• Anja

Ook al zou er een maatschappij vliegen dan nog wil je er niet heen. Niet vanwege de situatie want aan de Roze Zee is het prima toeven maar de hotels zijn gewoon dicht. Van sommige zijn de mensen voor 6 weken naar huis gestuurd zonder salaris.

Deze week zitten er nog 50 gasten in het hotel met 400 kamers, wil er jij dan heen ? Ik niet maar het ergste is het voor de mensen daar, wij hebben een luxeprobleem. En skytours is altijd al vaag met allerlei zaken (zie onderwerp visum)

check ook de andere touroperators, van wat ik heb gezien is dat ik pas voor 16 oktober weer kan boeken. Het is al een stuk rustiger geworden met de demonstraties maar we weten niet wat er nu weer met Syrie staat te gebeuren wat ook een impact

op de regio heeft. We hebben het maar af te wachten.

• rahannah

Hai, wij zouden vandaag vliegen, moesten zelf naar het reisburo om te zeggen dat er niet meer gevlogen werd. Reisburo wist nergens van. Nu hebben we voor de 3de x weer omgeboekt, want er is gewoon geen reden om niet te gaan. En wij willen naar egypte. We hebben er hard voor gewerkt. Nu hebben we als nieuwe reis datum 17 september staan. Als het nu niet door gaat vind ik dat we flink in de maling worden genomen. Ondertussen wel weer een aardig bedrag bij moeten betalen. Mijn man is al aan het informeren of we een klacht in kunnen dienen.Ik hoop van wel, want dan gaan we dat zeker doen. Ben verdrietig…maar vooral erg boos