op eigen risico

• frank

Wij vertrekken 30-8 voor 15 dagen naar egypte met sky tours. Nu biedt sky tours ons 3 mogelijkheden:

Mogelijkheid 1: Alsnog afreizen naar Egypte op eigen risico

Mogelijkheid 2: kosteloos annuleren

Als u hiervoor kiest dan ontvangen wij hiervan graag een bevestiging in een nieuw bericht alsmede het IBAN nummer waar het reeds betaalde bedrag op overgemaakt kan worden.

Mogelijkheid 3:

Omboeken naar een alternatieve reis via Tjingo. Dat mag iedere andere reis zijn die u vindt op onze website. De eventuele meerprijs zal voor uw rekening komen. Echter wordt de reis goedkoper dan zullen wij het prijsverschil zo spoedig mogelijk terugstorten op het door u doorgegeven IBAN nummer.

Wat ik mij afvraag is wat mogelijkheid 1 inhoud……. Op eigen risico ?????? De reisverzekering gaf ook al aan dat er beperkingenen op de verzering zouden zijn naar Egypte

• JolandaH

Vraag t t reisburo en reisverzekering!

ik kan me indenken dat ze wellicht bedoelen dat je achteraf niet kunt gaan klagen dat je bv in n ander hotel terecht komt dan je geboekt hebt of dat er bv geen animatie is of dat van hotel n restaurant gesloten is…

• Maartje

Even de verzekering bellen. Zal waarschijnlijk zo zijn dat je bij evt. calamiteiten ( bijv. moeten terugkeren naar Nl. door verslechteren situatie) je zelf voor de kosten moet opdraaien!

• Cynthia

Skytours heeft mij eergisteren verzekerd dat als je eerder terug moet of wat dan ook, dit valt onder het calamiteitenfonds en je dus gewoon verzekerd bent. Nogmaals er is geen negatief reisadvies, dus daar kunnen ze zich niet achter verschuilen. Sterker nog op hun website een kadertje geplaatst waarin ze het hebben over dat de rode zee reizen compleet veilig zijn, met filmpje en al.

Afgezien van deze situatie; je hoeft je geen zorgen te maken. Lees ook de berichten van de mensen die net zijn geweest, Zag dat je nu echt voor een habbekrats in Egypte zit. Ik zou lekker gaan.

• zonnetje

Wat raar dat jullie die mogelijk heden hebben gekregen. Wij vliegen dinsdag. Ook via skytoers.

En wij hebben hier helemaal niks over gehoord.

Wij gaan zoals het nu staat weer gezellig naar Egypte. Wel lezen we hier via deze site dat we waarschijnlijk in een ander hotel komen. Maar via skytoers nog niks gehoord.

Ook van onze reisverzekering heeft ons niks gezegt. En daar hebben we vrijdag nog contact mee gehad.

• Cynthia

Hai Zonnetje,

Dat is dan maar net wie je aan de lijn krijgt. Feit is dat in je reissom een bedrag voor het calamiteitenfonds zit inbegrepen en die gaan je echt gewoon helpen in geval van nood. Echter er is helemaal geen hulp nodig want er is niks aan de hand. Ik hoop dat je naar Arabia gaat want daar zit mijn man met zijn zoon en ze lieten me net weten dat het nu wel rustig werd, als hadden ze er eigenlijk geen problemen mee.

• de badmuts

In geval van oorlog, opstand etc. zal er waarschijnlijk niets vergoed worden. Maar dat was zo ongeveer altijd al zo. Mocht je naar Hurghada gaan, daar was nog steeds alles rustig en ik zou zo weer gaan.

Groet, ton w

• Hendrika

Heb je hier iets aan? Wij zullen ons ook nog goed laten voorlichten op het reisburo voor vertrek en bij onze reisverzekering. En op schrift laten zetten! Helaas zijn mondelinge toezeggingen niet altijd te vertrouwen.

Ik heb onderstaande van de site reisadvies van de rijksoverheid.

Dekkingsbeperking (voorheen negatief reisadvies)

De SCR kan beslissen om een reizen naar bepaalde landen niet te dekken. Dit heet een dekkingsbeperking of een negatief reisadvies. Een dekkingsbepeking komt voor bij een dreigende calamiteit.

Een besluit tot dekkingsbeperking staat los van de reisadviezen van het ministerie van Buitenlandse Zaken (BZ).

Als er geen dekkingsbeperking geldt voor een bepaald land, betekent dat niet dat het land ook veilig is.

Nieuws over actuele dekkingsbeperkingen vindt u op de website van de SCR.

Reizen bij dekkingsbeperking? Geen garantie van SCR

Geldt er een dekkingsbeperking voor een bepaald gebied? Dan heeft u geen garantie van de SCR als u hier toch naartoe gaat. U kunt bij een dekkingsbeperking wel uw reisovereenkomst kosteloos annuleren bij uw reisorganisatie. U kunt vanaf 30 dagen voor de vastgelegde vertrekdatum uw reis annuleren.

Boekt u na het bekendmaken van een dekkingsbeperking een reis naar het gebied waar de dekkingsbeperking voor geldt? Dan heeft u geen recht op garantie van de SCR.