Isropa gaat tot nu toe nog naar hurghada

• Rob

Isropa kan nog steeds geen duidelijkheid geven of ze het reisadvies verlengen na 31 aug terwijl

Andere al tot oktober hebben.

Dus als je in september gaat kan je niet kosteloos omboeken.

Maar ze kunnen mensen toch niet in een leeg hotel

Stoppen ? Ik hoop dat het binnen 2 weken beter daar is maar dat zal wel niet zo zijn :(

• JolandaH

Welk hotel ging je heen?

• Rob

Iberotel Aquamarine

• JolandaH

Ik begrijp dat je niet wilt gaan. Ik kwam t onderstaande tegen. Miscchien daar n beetje mee wat doen bij reisburo? Dat ze dat ondertekenen? Of ze vaak bellen? Ik lees hier dat aanhouders toch wel gelukt is om om te boeken.

"Kan ik wel een reisverzekering afsluiten als ik naar een land ga met een verzwaard reisadvies?

Het Verbond van Verzekeraars zegt het volgende: “zolang het Ministerie van buitenlandse Zaken je afraadt om naar een land te gaan, maar je gaat toch, dan is dit op eigen verantwoordelijkheid. Je reisverzekeraar vergoedt dan niet de kosten voor afbreking van je reis door de onlusten (molest) en kan je dan niet helpen om terug naar Nederland te komen”.Wanneer je toch reist naar een land met een negatief reisadvies zul je dus goede afspraken moeten maken met je reisorganisatie. Zij moeten garanties bieden voor jouw repatriëring, 

• JolandaH

Volgens mij zijn er meerdere ibetoro hotels, dus misschien voegen ze de gasten samen. Als dat dan niet in jouw geboekte hotel is, sta je volgens mij wat sterker. Dan komt de reisorganisatie de overeenkomst niet na …

Dus misschien kun je daar wat mee.

• Rob

Dus als ik het goed begrijp moet ik contact nemen met

Mijn verzekering ? Want isropa zegt dat ik moet afwachten en op dit moment nog niet kan kosteloos omboeken of annuleren.

Hun geven het advies tot 31 aug en kijken het dag op

Dag maar als je over 2 weken gaat heb je geen zin om op het laatste moment nog alles moet regelen !

Bedankt voor jou informatie

• JolandaH

Beetje drammen bij isropa. De brutalen hebben de halve wereld.. zoek alvast n andere reis uit anders bij ze en zeg dat je die reis wilt…dan hebben ze toch je geld en daar gaat t ook vaak om.

Voorpret is helaas weg, ja.

• peetv

Wij hadden ook bij Isropa geboekt en hebben 21aug toch kosteloos kunnen annuleren. Ging niet makkelijk maar na flink zeuren konden ze niet anders. We wilde graag naar Egypte maar niet naar een leeg hotel. Wij zouden 3 sept. gaan.

• peetv

Wij hebben gewoon artikel 503 lid 3 van burgelijk wetboek 7 gebruikt.

De tekst van artikel 503 lid 3 luidt:Indien de reiziger opzegt wegens een niet aan hem toe te rekenen omstandigheid, heeft hij recht op teruggave of kwijtschelding van de reissom of, indien de reis reeds ten dele is genoten, een evenredig deel daarvan.

Daarna konden we kosteloos annuleren.

• Rob

Oke mooi om te weten dat ga ik dan ook doen wij gaan 7 sep maar zijn al aan het kijken voor iets anders maar vergelijkbaar in turkije ben je zo veel meer kwijt