Situatie Hurghada 21 Augustus

• Peter Overeem

Hurghada loopt leeg, niet doordat er hier ook maar iets aan de hand is maar gewoon omdat hier niemand meer heen mag/wil. Hierdoor kan ik niet anders dan mensen aanbevelen hun reis te verplaatsen of om te boeken, de hotels zullen namelijk erg stil zijn, tour operators zullen veel trips niet meer aanbieden, animatie zal stoppen etc.

En dan heb ik het alleen nog maar over de hotels, buiten op straat zal je merken dat veel winkels dicht zullen gaan en veel uitgaansgelegenheden bars/restaurants en discoteken de deuren zullen sluiten.

Ook wij zullen niet de service kunnen bieden die we graag willen bieden, jullie zullen begrijpen dat we niet een boot van 26 meter met 4 man Crew en minimaal 1 gids uit kunnen laten varen voor 2-3 duikers/snorkelaars, er is veel voor nodig om een dag de zee op te kunnen met Red Sea Star, naast de staff en uitrusting zijn er permissies nodig, moeten er tanks gevuld en moeten elke dag alle checks gedaan worden om jullie veiligheid te waarborgen. Al met al is er hier een minimale bezetting nodig van 6 man personeel om de boot uit te kunnen laten varen. We zullen dus voor die mensen die wel komen alternatieven moeten bedenken in de vorm van kantduiken en trips met de Zodiac.

We stoppen dus niet en zullen voor zover we er toe in staat zijn nog duiken aanbieden, maar wel in een andere vorm.

Zoals het nu staat hebben we vanaf de 26e nog 2 duikende gasten over. Hopelijk begint het in de loop van September weer beter te worden.

Sterkte Egypte! En alle hardwerkende Egyptenaren die nu voor onbekende tijd zonder inkomen zitten.

• dikkiedik1957@hotmail.com

Hoi Peter, Ik heb met spanning al je berichten gelezen Wij zouden 5 september naar hotel Grand Plaza komen. Ik heb nog een sprankje hoop Maar op de site van Arke ( waar wij mee vliegen) zijn alle reizen naar Egypte er af gehaald Blijft een bizarre zaak Als ik je berichten lees gaat/ ging het leven gewoon door bij jullie Het ergste is gewoon dat de mensen die in de ressorts werken voor hun familie in enen geen inkomen meer hebben Hier is nog steeds geen negatief reisadvies afgegeven Nou ik wens jullie sterkte Weet iemand of Hotel Grand Plaza nog een gewone bezetting heeft of ……… Ik blijf hopen dat we er op 5 september toch nog naar ons geliefd Egypte kunnen komen Groetjes Petra

• Richard Keur

Beste Peter,

Het viel mij ook op dat je er enorm veel moeite voor moet doen om toch naar Hurgada op vakantie te kunnen.

Persoonlijk zie ik geen enkel probleem, mijn Egyptische vrienden daar verteld ook al dat het rustig was, en zeker veilig.

Wij gaan altijd naar Hotel Sunrise Holiday Resort in Sekalla. Mijn stamkroeg daar is Bar/Restaurant Spicy in de hoofdstraat.

Gelukkig is het toch gelukt en gaan wij van 01-09 tm 22-09 naar Hurghada met Neckermann.

Skytours en D-reizen schijnt ook gewoon te gaan, alternatief is via belgie/turkye te vliegen.

Gr. Richard Keur

• rahannah

Wij vliegen de 31ste naar hurghada. Hoop dan toch dat alles weer een beetje rustiger wordt, vooral voor de mensen die er afhankelijk van zijn daar. Aan ons en veel anderen zal het niet liggen. Tot vlug hurghada

• benny

arke heeft alle vluchten tot 11 oktober geschrapt

• Dick1708

Hey peter. het is idd heel jammer voor iedereen die hier nog zitten. dit inclusief mijzelf en mijn gezin. Er is echt helemaal niets te merken in de resorts maar ook niet bij de winkels. wij wensen jullie in de komende weken heel veel sterkte toe.

groet dick

• Bianca en Harry

Hoi Richard,

Wij hebben vanmiddag met Neckermann gebeld en ons konden ze nog niet vertellen of wij begin september

naar Hurghada kunnen vliegen.

Vreemd dat jij dus blijkbaar wel kunt gaan.

Groetjes Bianca en Harry