Situatie Hurghada 17 Augustus

• Peter Overeem

Maar weer even een nieuwe topic.

Iedereen in Hurghada betreurt het ten zeerste dat de reisorganisaties vluchten annuleren naar Hurghada, nog steeds is er geen negatief reisadvies van buitenlandse zaken maar de reisorganisaties weten schijnbaar meer dan de mensen die hier wonen en lopen daarmee op de zaken vooruit. Het reisadvies wat er nu staat is op zijn zachtst gezegd verwarrend te noemen, dat moet ik wel toegeven. Dit betekent voor ons (ondernemers in Hurghada) dat de afzeggingen binnenstromen zonder dat daar enige compensatie tegenover staat in een tijd van het jaar dat we reserves aan moeten leggen voor de rustige periode.

Onze gasten die er nu nog zijn merken helemaal niets van de ongeregeldheden, Hurghada blijft rustig en ze zien dan ook helemaal niet in waar alle commotie voor nodig is. Kijk maar eens op Voodoo Divers Facebook om reacties te zien van onze gasten die op dit moment in Hurghada vakantie vieren.

Een aantal van onze gasten die er nog wel zijn worden door de reisorganisatie in het hotel gehouden omdat het “onveilig” zou zijn, niets is minder waar. We regelen voor iedereen gratis transfers en zorgen altijd dat mensen weer veilig terug komen in hun hotel. Van een onveilig gevoel is nog geen sprake geweest.

Over een paar dagen zal Hurghada weer in een spookstad veranderen en dit is niet te danken aan gebeurtenissen in Hurghada, maar wel aan de aanpak van de reisorganisaties.

• jopie

hoi peter

en wat doen de russen gaan die ook weg ?.

wij moeten naar het reis buro want corendon wil niet vliegen.

en daar ballen wij stevig van en dat is nog maar zachtjes uitgedrukt.

gan nu kijken of we met een andere maatschappij wel eind augustus kunnen komen .

ik wil wel maar corendon niet.

blijven ons best doen

jopie

• Cynthia

Beste Peter,

dank voor je bericht. De reis van mijn man en zoon is gisteravond door neckermann geannuleerd. Echter wil mijn man helemaal niet dat de reis werd geannuleerd. Heb gister direct via skytours alsnog Hurghada geboekt, vertrek dinsdag a.s.. Skytours gaf aan dat zij vandaag en morgen iig met volle vliegtuigen naar Hurghada vertrekken. Hopelijk merk je er wat van.

• rahannah

hoi, wij worden net gebeld door het reisburo, dat corendon de reis niet meer aanbied. Nou, ons boeit het allemaal niet zo erg. Nederland moet gewoon eens niet zoveel paniek zaaien!!! We gaan proberen via een ander reisburo gewoon te komen. Lukt dat niet nu, dan zeker later. We bepalen zelf wel of we willen of niet. En wij wilen naar egypte! Dat doen we al jaren en we zijn zeker niet van plan omdat een paar domme ambtenaartjes ons op te laten fokken. Egypte….Wij komen!!!!!

• tinus

Hallo,ik vind het jammer dat ik tot nu toe nog niemand heb zien schrijven dat hij of zij het betreurt dat er van de week honderden mensen gedood zijn. Bij deze wil ik dat dan wel doen. Ik betreur dat. Over de politieke situatie in Egypte zal ik het hier niet hebben. En wel om twee redenen: mijn geschrijf zou te lang worden en het is(was) te ingewikkeld. Peter heeft gelijk als hij zegt dat er geen negatief reisadvies is gegeven en dat het huidige advies onduidelijk is. Zowel voor de reisorganisaties als voor de toeristen die er al zijn of voor die van plan zijn om een dezer dagen te gaan of wat verderop in het seizoen. Ik vind Peters artikel persoonlijk gekleurd. Dat mag en kan,maar maakt het niet compleet en geheel objectief m.b.t. het veiligheidsvraagstuk. Eigenlijk zegt hij: hier is niets aan de hand,wij(ondernemers) wonen en werken hier dagelijks dus vertrouw ons nu maar en kom. En natuurlijk zijn zulke waarnemingen belangrijk en van belang. Een overheid of reisorganisatie kan er zelfs zijn voordeel mee doen. Naar deze mensen luisteren en datgene eruit halen wat waardevol voor hun eigen standpuntbepaling is.Wat vermeldt word maar eigenlijk niet terzake is,is dat de broodwinning ongetwijfeld terug zal lopen voor deze ondernemers gezien de politieke situatie daar hier en nu,maar ook in de nabije toekomst. Maar ik vind dat een beetje het verhaal wat iedere ondernemer meteen houdt in zon situatie.

Een ieder in Hurghada of je er nu woont,werkt of beide of als toerist of als lokale winkelier heeft zijn eigen doelen en belangen. Met deze bagage kijkt men door zijn eigen bril.

En de nederlandse overheid doet dat natuurlijk ook. Zowel economisch als politiek.Nationaal,maar ook internationaal. Maar ook t.a.v. zijn Nederlandse burgers die daar zijn of van plan zijn om er naar toe te gaan. Met betrekking tot de veiligheid dus. Ik kan niet in de motieven kijken waarom Timmermans het zo gedaan heeft.

Persoonlijk denk ik dat het voor alle partijen,hoe vervelend en sneu ook,het duidelijkst was geweest als er een negatief reisadvies was gegeven.

Ik hoop dat de situatie in januari 2014 van dien aard is dat ik kan en mag gaan van de nederlandse overheid.En als dat ja is dan zal ik dat ook doen.Ik ben ooit begonnen met 2 weken Egypte en dat is uitgegroeid tot zon 2 maanden. Ik kom er graag. Voor allen daar een goede,plezierige en vooral veilige tijd. Groet Tinus.

• Cynthia

direct via skytours reis boeken heb ik ook gedaan en vertrek a.s. dinsdag naar hurghada

• jopie

ze hebben vanacht in amsterdam ook eentje doodgeschoten

gaan we nu ook een negatief reisadvies geven voor amsterdam, ook elke week een moord

jopie

• rahannah

Gaan we ook doen. Hebben zo een afspraak met het reisburo. Bedankt voor de tip. Ik zal straks laten weten hoe het ging

• rahannah

Helemaal eens sgat…..We gaan amsterdam boycotten!!!>:D<

• rahannah

Hoi Peter, wij hebben net onze reis omgeboekt. Wij komen over 2 weken gewoon naar hurghada. En daar zullen we zoals altijd heel veel plezier beleven. Dus Corendon….bij jullie konden we niet, maar via skye tours gaan we lekker wel.Tot over 2 weken lief hurghada(tu)>:D<