taxi

• jora

Hoi,

Wij gaan a.s donderdag weer naar Titanic resort. Nu willen wij bij aankomst niet met de bus van de touroperator naar het hotel,maar met een taxi.

Ik heb alleen geen idee wat een redelijk bedrag is voor dit stuk.

Wij zij al eerder bedrogen door een taxi chauffeur dus je begrijp dat we wat voorzichtiger zijn geworden

Iemand een idee wat ik maximaal kan betalen?

• Peter Overeem

Taxi's vanaf het vliegveld zijn altijd duurder dan wanneer je er gewoon eentje op straat aan zou houden, de taxi's staan vaak al lang te wachtten en moeten ook een klein bedrag betalen om het vliegveld op te mogen. Ze hopen dat ze een toerist treffen die geen idee heeft wat de taxi's in Egypte kosten, hou er dus rekening mee dat je zwaar zal moeten onderhandelen tenzij je gewoon een hoge prijs wilt betalen (maar wat is hoog?)

Voor de afstand zou het ritje zo'n 30 pond moeten kosten, plus de 5 pond die de taxi heeft moeten betalen om het vliegveld op te mogen, maakt 35 pond. Maar zelfs een goede onderhandelaar zal moeite hebben om voor minder dan 50 pond bij Titanic Resort te komen vanaf het vliegveld door bovengenoemde redenen. Wil jij niet genoeg betalen, dan wacht de taxichauffeur liever wat langer op die toerist die wel genoeg betaald.

Zorg er in elk geval voor dat je gepast geld bij je hebt, taxichauffeurs zullen altijd beweren dat ze niet kunnen wisselen en betaal altijd in Egyptische ponden.

Hou verder rekening met de welbekende wisseltruc waarbij de taxichauffeur jou 50 pond snel omwisseld voor 50 piaster (zeg maar 50 Egyptische cent) dit is ook een biljet, en hij zal je proberen wijs te maken dat je hem het verkeerde biljet hebt gegeven waardoor jij nog een keer 50 pond betaald.

50 pond ziet er zo uit http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5c/50_pound_Egypt_obverse.jpg

en 50 piaster zo http://www.pharaohegypt.com/50piastres.jpg

• aart bos

duidelijke tekst en mooi scherpe foto's. ik sluit me ( wederom ) bij Peter aan. 50 pond is mooi geld en let op : per auto en niet per persoon. willen ze ook nog wel 's proberen. en weet zeker dat alles duidelijk is voor dat je instapt. en bij je hotel: alle bagage eruit, alle mensen eruit en dan, inderdaad gepast, betalen. geen ponden, geen nood. mij lijkt dan 7 euri keurig. heb goeie reis en fijne vakantie

• JolandaH

Geef je wel transfervoucher af aan de persoon die je opvangt, met de mededeling dat je op eigen gelegenheid naar hotel gaat? Anders zitten ze misschien in de bus op je je wachten.

Met euro's betalen was bij ons nooit n probleem, ik zeg t wel altijd duidelijk.

Als je nou ook nog t visum bij de bank haalt ;) ben je zo in je hotel! Fijne vakantie!

• jora

bedankt allemaal voor de reacties.

Die truc met die piasters hebben ze inderdaad vorig jaar bij ons uitgehaald. Gelukkig heeft de bewaking van het hotel ingegrepen en mocht de betreffende chauffeur niet meer voor ons hotel staan en moest hij het geld terug geven.

De visa willen we inderdaad ook bij de bank halen. zijn we de meute in het hotel ook weer lekker voor.

Gaan voor de 5e keer naar Egypte(2x Sharm en nu voor de 2e keer titanic) dus dat genieten gaat zeker lukken.

En Aart ….we komen zeker weer een frikandelletje eten bij jullie

• steven

Aart wil ook nog wel eens voor taxi spelen als mensen boodschapjes voor hem meenemen!

• jora

voor hoeveel dozen frikandellen zet Aart ons bij het hotel af dan? >:D<

Even serieus, Als Aart nog wat nodig heeft hoor ik dat graag,dan kijk ik of ik nog een plaatsje in de koffer over heb

• aart bos

met hoeveel mensen zijn jullie? en als ik tijd heb doe ik het met plezier en ja we hebben een chronisch tekort aan frikandellen. ben intussen goede bekende op de airport.

• jora

wij zijn met zijn 2 volwasenen en 2 (grotere) kinderenen We landen on 21.35 (als er geen vertraging is)

We kunnen wel een aantal dozen frikandellen voor je meenemen als je er behoefte aan hebt.

Laat maar weten of je nog een voorkeur voor merk hebt

• aart bos

neem inderdaad, als je wilt, frikandellen mee. 70 grams van de supermarkt. huismerk is ok. dan op het laatste moment uit de vriezer en in een diepvriestas in je bagage. je koffer is in het ruim heel koud en de frikandellen blijven dan goed. met plezier breng ik jullie naar je hotel ( beetje passen en meten, moet lukken )