Situatie in Hurghada

• Peter Overeem

Hallo allemaal,

De beheerder van Hurghada startpagina heeft mij gevraagd om even een stukje neer te zetten over de huidige situatie in Hurghada, onderstaand bericht had ik al aan mijn gasten gestuurd, maar geldt natuurlijk voor iedereen die van plan is om naar Hurghada op vakantie te gaan.

Velen van jullie hebben al een vakantie geboekt naar Hurghada en anderen kijken het nog even aan, maar iedereen die een vakantie naar Egypte geboekt heeft of hoopt te boeken is natuurlijk nauwlettend het nieuws in de gaten aan het houden, dat is natuurlijk begrijpelijk, je wilt wel een leuke en rustige vakantie hebben en niet in lokale onrusten terecht komen.

Wat dat betreft wil ik jullie graag gerust stellen en nog eens duidelijk aangeven dat er in Hurghada niets maar dan ook niets aan de hand is, er zijn hier in Hurghada voor de afzetting van Morsi een paar vreedzame demonstraties geweest en een groot feest op de avond dat hij door het leger van zijn positie als president ontheven is.

Laat ook nog eens duidelijk zijn dat de grote steden zoals Cairo en Alexandrië waar wel onrusten zijn op een afstand liggen van meer dan 500 kilometer, Egypte is een groot land en onrusten op een bepaalde plaats betekenen niet problemen op andere plaatsen. Zou je een bezoek aan Amsterdam afzeggen omdat er in Parijs problemen zijn? We hebben het dan over dezelfde afstand.

De Nederlandse nieuwszenders (en kijkers) houden van sensatie en zullen vooral het slechte nieuws brengen, ze laten niet de situatie in de badplaatsen zien waar iedereen afhankelijk is van toerisme en zich wel 10 keer bedenkt voordat er ook maar iets gedaan wordt wat slecht zou zijn voor het toerisme.

M.a.w. hoop ik dat jullie je niet gek laten maken en gewoon naar Hurghada blijven komen, zo lang er geen negatief reisadvies is voor de Rode Zee kust is er echt geen reden om alternatieven te gaan zoeken.

Heb je toch bedenkingen en vragen over de situatie hier, stel ze dan gerust. Ik weet zeker dat wij je een beter beeld kunnen geven van de situatie dan de Nederlandse nieuwszenders.

Groetjes vanuit een zonnig Hurghada,

Peter Overeem en het hele Voodoo Team - http://www.voodoodivers.com

• alex68

Dankje Peter

We komen as.zaterdag voor 12 dagen naar Arabia Azur,Heerlijk genieten en zeker nu we geruststellende berichten krijgen gaan we er meer en meer naar verlangen.

Zitten jullie in ons hotel,ik zoek een nederlandstalige duikschool voor een introductie duik,ik heb zelf m,n advanced maar al 3 jaar niet meer gedoken en m,n dochter van 13 wil ik graag de onderwaterwereld laten zien.

Groeten Alex

• Peter Overeem

Hallo Alex,

Stuur me even een email op center@voodoodivers.com dan spreken we wat af, we zitten niet in Arabia, maar het is vlak in de buurt en we regelen gratis de transfers.

Groetjes,

Peter

• agnes

Hai Alex.

Goeie keus Arabia, zijn er in April voor de 2de keer geweest en hebben weer erg genoten.

Probeer een kamer te krijgen in Blok b en dan aan de lagune kant, zit je het mooist.

Vast een voorproefje van hoe het er uit ziet als je op de volgende link klikt van mij, zie je foto's.

http://my.zoover.nl/aggieweijers/profiel

Wens je een fijne vakantie en veel snorkel/duikplezier.

groetjes Agnes.

• aart bos

mooi gesproken Peter,

sluit me bij deze tekst aan, is al een paar dagen oud maar als er al verandering zou zijn is dat het feit dat het hier aangenaam rustig is in de stad en helaas te rustig met toeristen.

• aart bos

en ga maar bij hem duiken ! topschool

• alex68

Ga ik zeker doen met m,n dochter nog een klein weekje en dan heerlijk 12 dagen vakantie.

Groeten Alex

• Yoyo

Zijn de hotels ook erg rustig?

• aart bos

de hotels bij ons aan de boulevard, oa sindbad en giftun 50 procent bezetting ipv overvol

• JolandaH

Hoi Agnes,

volgens mij heb ik je net weer n “leeg” privebericht gezonden…lukt nog niet helemaal (vooral omdat ik op n ipad zit te tikken..grrr). Dus dan maar hier: wat n leuk idee zo'n site van zoover! Ga ik me ook eens n keer in verdiepen!

Heb al n beetje gelezen bij je, zal eens n keer verder kijken als ik achter de pc zit.

Groet

Jolanda