Wederom een mooie vakantie gehad, mede dankzij Miriam Kok van Kingfishertours en Aart en Marianne Bos en de vrienden
van het orange cafe!
We hebben bijna alles kunnen doen wat we van plan waren, via Aart hebben we een buggytour gevonden, zijn wezen duiken met Aart
bij Sharm el Naga, een geweldige ervaring voor mijn dochter, die een natuurtalent bleek te zijn! Met Kingfishertours veilig naar Luxor en Dendera
geweest, in Luxor hebben we alleen een rit met een koets overgeslagen, daar voelden we ons niet prettig bij. Twee overnachtingen in Luxor, in
een hotel naar eigen keuze, het Maritim Jolie Ville, geweldig hotel, ik denk het mooiste van Egypte! Was de meerprijs meer dan waard!
Ook nog met Aart een Egyptische SIM-kaart gekocht voor mobiel internet, werkt prima, veel beter dan de WIFI in de hotels en ook nog eens
spotgoedkoop, we hadden een prepaid internet kaart (geen bel en sms) van 1000Mb voor 36 pound = 4 euro! Hebben we in 2 weken niet opgemaakt.
Op de laatste dag nog met Aart naar de kapper geweest, ook een hele ervaring, aanrader!
Nu over de onrust, ik volg de ontwikkelingen in Egypte al drie jaar op de voet, via Egyptische kranten, Twitter en FB, ik ben dat ook blijven doen
tijdens ons verblijf, ik denk dat ik mag zeggen, dat ik redelijk op de hoogte ben en dat ik de sensatie berichten er wel uit kan filteren.Onze uitstapjes
waren wel overwogen.
Maar wat hebben wij ervan gemerkt……eigenlijk niets, 30 juni, rustig op de boulevard, de dag dat Morsi werd afgezet, een vrolijke stoet auto's met vlaggen
over de boulevard en personeel van het hotel dat juichend het hotel uitvloog om op straat te dansen! Ook in Luxor niets gezien, maar dat ligt ook aan begeleiding
van Kingfisher, hotel in Luxor heeft 650 kamers, 18 bezet. Hotel Sindbad in het begin vol, aan het einde naar maar 50%.
In het begin nog brandstof problemen, later niet meer, opvallend weinig stroomstoringen.
Kortom, als de situatie niet slechter wordt, dan kan iedereen gewoon naar de rode zee!