Richie de Zangert.

• horus

Beste mensen graag aandacht voor het volgende: gisteravond was ik in het Orange cafe in Hurghada, waar Richie de Zangert (naam gegeven door Aart) voor een hoop gezelligheid zorgde. Het zat vol met mensen en de stemming zat er goed in. Ik wil maar even zeggen dat het helemal niet eng is om hier naartoe te komen. De situatie is hier rustig en gevaar is er gewoon niet bij. Inmiddels woon ik bijna zes jaar in dit mooie land, dus ik weet wel een beetje waar ik het over heb.

Je kunt hier rustig komen voor een mooie vakantie.

Ach, en als je er toch bent, Richie de Zangert geeft aanstaande woensdag weer een optreden.

• TOM van Straalen

Ja…… Horus ik ken je wel niet , maar je lijkt mij een wat oudere wijze man.

In Nederland gaan de wildste geruchten.er zou geen druppel benzine meer zijn , taxi's kunnen niet meer rijden. Te weinig water enz. De ene maakt het nog gekker dan de andere.

Misschien dat jij deze geruchten kunt ontzenuwen.

Ik hoop je eens te mogen ontmoeten in de orange.

Groet van tom

• horus

Heel goed gedacht, wijze man van ietwat gevorderde leeftijd. Wij moeten elkaar beslist eens ontmoeten in het Orange cafe. Ik ben te herkennen aan dat manneke dat kleren van vier maten te groot draagt.

Zodra de afstanden iets langer dan vijf kilometers zijn laat ik mij door een taxi vervoeren. Nog steeds geen probleem, je struikelt erover.

Vanmorgen nog een douche genomen, het water dartelde vrolijk om mij heen. Ook nog een afwas gedaan en de keukenvkoer aangedweild. Allemaal met water.

Verder vermaak ik mij met televiesiebeelden uit dit lieve land, die opgeklopt zijn als ware het slagroom. Dit moet voor paniekzaaiende journalisten een moment van gelukzaligheid zijn. Ik weet het, er is hier een aantal brandhaarden in Egypte. Maar zodra de media suggereren dat heel Egypte in brand staat, wordt toch wel een ietwat verkeerd beeld geschetst. Hier in Hurghada rustig als altijd.

Gewoon lekker komen en genieten van dit zonovergoten land.

Groeten! Horus.

• De Rug

Wat een wijze woorden voor zo een “maten te grote kleren aan hebbende man van gevorderde leeftijd”. Maar ik ben het met deze man eens, benzine in overvloed, schappen in de winkels overtollig en het bier in Orange Cafe stroomt rijkelijk. Die journalisten in NL weten bijna alles maar nog net niet alles, jammer voor hun. Kom lekker hierheen Tom van Straalen en geniet van Egypte en de lekkere frikandellen bij Orange Cafe. Heel erg veel welkom.

P.s. Horus, doen we nog een colaatje of toch maar een wijntje???????

• de badmuts

Benzine is er wel in overvloed, maar er zijn toch wel even rijen geweest bij de pompt omdat het slecht verkrijgbaar was. Ik weet niet welke krant je leest maar in Nederland gilt de pers geen moord en brand over rellen in geheel Egypte. Plaatsen worden bij naam benoemd als daar iets gebeurt. Een “positief reisadvies” is ook niet de taak van de pers. Mocht er toch de totale gekte uitbreken dan zouden zij toch de schuld krijgen. Dus niet zo vreemd dat Nederlandse kranten het reizen naar Egypte niet stimuleren. Waarom zouden ze, daar hebben we toch buitenlandse zaken voor. Die weet alles van negatieve reisadviezen. Lege schappen in Egypte? Niets van gelezen. Bier in Orange Café? Meer dan genoeg, dus iedereen uit het hotel en hup naar Aart aan de Boulevaart. Niets te vrezen. Dus weg die laptop en hup de straat op. Biertje of wijntje drinken bij Aart. Bitterballen en frikandellen volop aanwezig. Hij heeft zelfs wifi, als ik goed ben geinformeerd. Valt niet meer hoor, zo op vakanite. We twitteren en twetteren er wat op los. Vergeet alle zorgen en vier de vakantie. Wij gaan het a.s. dinsdag doen. En dat voor 29 dagen in Hurghada. Je wordt rijk Aart!!!!! En nu allemaal naar Aart.

de badmuts