adviezen mbt diverse excursies?

• marilou

Hallo allemaal,

Wat fijn dat er ondanks de onrust in Egypte toch zoveel positieve geluiden daarvandaan komen, van vakantiegangers.

Wij zijn ook van plan om “gewoon” te gaan, maar houden de wisselende berichten en adviezen nauwlettend in de gaten, zeker omdat wij met 2 kinderen gaan. Op dit moment verschijnen er berichten/adviezen via de media en reisorganisaties, wel gewoon naar de vakantiegebieden bij de rode zee, maar nu beter even geen excursies (naar de grote steden). Ik vraag mij af waarom de ene reisorganisator deze excursies afzegt, en de andere wel gewoon doorgaat. Uit Luxor bijvoorbeeld komen berichten dat er niks aan de hand is (wat mij ook ietsje overdreven lijkt, er is zeker wel wat aan de hand lijkt mij, maar misschien bedoelen mensen dan de onveiligheid) en andere berichten zeggen dat het in heel Egypte onrustig is, en aanhangers van Morsi/moslimbroeders en leger overal tegenover elkaar staan. Ik kan mij zelfs voorstellen dat dat doorwerkt in het personeelsbestand van de verschillende hotels… Ik bedoel daar verder niks mee, maar het kan toch? Ik hoop dat Egypte via deze weg vooruit gaat en leef met de mensen mee. Maar ik ben ook wel bezig met onze a.s. vakantie waar we wel aan toe zijn. Wij gaan pas eind juli, dus hebben nog even de tijd om eea te volgen, maar verwarrend is het wel. Ik bedoel niet dat iemand er iets aan kan doen, maar meer wat moet je zelf doen?? Want ik ben daar nog nooit geweest en ken de situatie ook niet goed genoeg. Dus ben ik blij dat ik dit prikbord heb gevonden, om een beetje te horen van mensen die komen en gaan en ervaringen enzo. Misschien kan iemand wat vertellen over de excusies zoals bij Tilly, snorkelen enzo, kun je dat allemaal gewoon doen? en een dagje op pad buiten het resort, winkeltjes of markt bezoeken? en misschien een excursie wat dichter in de buurt? Vooralsnog hebben wij een excursie naar Luxor geplant en hartstikke veel zin in. Wij hebben nl zin om dingen te doen en geen twee weken in het resort te zitten, dus hopelijk kan dat allemaal gewoon. Anders ga ik liever een weekje. Graag jullie reacties! groetjes,

Marilou

• jopie

je kunt ook hele leuke tripjes boeken voor tochtjes op zee (dolfijnen trips snorkelen) of naar het heerlijke eiland mahmya heet eingelijk giftun eiland .

en is verdeeld in drie stukken mahmya ,paradise en en droomeiland geloof ik .

en je kunt ook nog een safarie trip maken is ook gaaf om te doen