Na 2 keer in hotel Arabella Hurghada te zijn geweest, nu voor de 3e keer, werd het tijd om naar het orange cafe van Aart en Marianne op zoek te gaan.
Je loopt de grote weg op waar al meteen de aanbieders voor een taxi naar je toekomen, laat je niet gek maken en vraag meteen naar Kamal taxi nr. 1112 hij (uit ervaring een goede en rustige chauffeur die richting aangeeft en stopt voor een rood licht, on Egyptisch) brengt je voor 20 pond naar het orange cafe.
Daar aangekomen, was het al meteen gezellig en lachen want wij konden elkaar alleen van berichten heen en weer sturen op dit prikbord maar hadden elkaar nog nooit gezien.
Na een paar biertjes en een lekker broodje frikandel met frietsaus stond Kamal precies op de afgesproken tijd op ons te wachten om ons terug te brengen naar ons hotel.
Twee dagen later trokken we weer richting Aart en Marianne om een trip naar de koraal riffen van Sharm El Naga te regelen, we hadden uit voorzorg het avond eten in het hotel over geslagen want mijn oog was op de kaart van Aart gevallen op biefstuk, nu heb je biefstuk en biefstuk, maar deze vond ik toch wel bijzonder lekker (na enig aandringen kreeg ik vluchtig een beetje van het recept te horen, dit ga ik hier natuurlijk niet zeggen, is top secret) en mijn vrouw ging voor de kibbeling.
De volgende dag op naar Sharm El Naga waar Aart dan zelf meegaat, en iemand die zegt dat hij of zij, zoals mijn vrouw niet kan snorkelen dit van Aart krijgt geleerd, en het lukt echt.
Ik zelf heb daar een proefduik gemaakt met een Nederlandse instructeur en alleen al vanwege de communicatie ging dit heel goed, nou moet ik wel bekennen dat ik een paar keer in Nederland in een zwembad een duik les had gehad, en dan is het een hele ervaring om in zo'n groot aquarium, (Rode Zee) en dat is het, 40 min. rond te zweven.
Een paar dagen later hebben we nog de stadstour met Aart gedaan, dan kom je echt op plekken waar je als toerist niet komt omdat je de weg niet weet, de moskee, de koptische kerk, de vismarkt en de groentemarkt in het oude deel van Hurghada Dahar waar vooral de vrouwen zich zonder zijn begeleiding (nu moet ik wel zeggen afgezien zijn behoorlijk kort kapsel is hij op dat moment een echte Egyptenaar) niet op hun gemak voelen.
De stadstour eindigt waar hij begon bij het orange cafe, na een paar biertjes en lekkere gebakken garnalen te hebben gegeten trokken we weer richting Arabella.
Nu zit ik in een tweestrijd, moet ik als wij volgend jaar terug kom het eerst voor het biefstuk gaan of de garnalen, of wie weet staat er dan wel Limburgs zuurvlees op de kaart.
Aart en Marianne, bedankt voor de fijne avonden en trips.
Groeten, Huub en Mieke. (Heerlen)