weet iemand het nog ?

• aart bos

al weken is er spanning in “ons” mooie land. iedereen wist zeker dat zondag 30/6 de boel zou barsten. er er waren inderdaad heel veel mensen op de straat om tegen morsi te zijn. heel de wereld heeft het nieuws gezien. er waren ook zat pro-morsi op de been, maar veel minder. is dat misschien de reden dat er zo weinig gevochten is ? aan het eind van de dag was er een soort opluchting dat er relatief weinig doden en gewonden waren.

maar nu ?

suez-kanaal blijft, indien genoeg diesel geen probleem met de land-en-tuinbouw maar het toerisme zal de zoveelste klap krijgen. werkeloosheid en prijzen gaan krankzinnig omhoog.

wachten we weer op een ingreep van de militairen ?

ik doe zo graag of er niks aan de hand is en geniet van lieve, aardige mensen om ons heen en heel veel positieve reakties onze kant op. toch heb ik voor het eerst hoofd-en-buikpijn.

dinsdag as om 17;00 verloopt een ultimatum van de oppositie en er zijn intussen 5 ministers tussenuit.

O ja, het is heerlijk weer…..

• alex68

Hallo Aart we komen over 3 weken naar Hurghada,maar is het wel veilig genoeg .

we willen ook excurties in de woestijn gaan doen kan dat of is het te link.

Heel veel sterkte daar en wees voorzichtig a.u.b.

Groeten Alex

• josschie

Zag op de terugweg naar het vliegveld dat het benzine station gesloten was, rijen met auto's wachtend.

En medewerkers in hotel gingen for holiday naar Cairo, en vertelde dat ze hoopten niet to be killed.

wij hebben heerlijk genoten van onze vakantie en niets gemerkt, wel dat de verkopers bang waren dat er weer minder toeristen zullen komen.

En dat zal ook zeker weer gebeuren nu er weer een negatief reisadvies is voor de noordelijke steden.

Koud hier in nederland. brrrrrrrr

• TOM van Straalen

Laten we“blij” zijn, met wat er nu gebeurt. Onder morsi gaat het niet en wat er nu in egypte gebeurt , hebben we natuurlijk

gehoopt.

Het leger gaat straks de zaak weer regelen en er komt weer rust en niet onbelangrijk veiligheid.

Iedereen kon toch zien, dat het zo onder morsi niet verder ging.

Ik persoonlijk ben heel blij met deze ontwikkeling, hoewel het een heel pijnlijk proces is. Maar……. Het moest gewoon gebeuren en over 1 jaar zeggen we : goed dat het zo is gegaan.

Overigens onderschat ik zeker niet de problemen van met name de Nederlandse ondernemers in Hurghada op dit moment.

Maar……. Nog even volhouden. Volgend jaar is alles beter. Sterkte.

en mensen blijf gewoon lekker naar Hurghada komen.

• joke

Dag ton,

Er zijn nog meer ondernemers dan alleen de hollanders in hurghada….

Waarom staan er dan zoveel winkeltjes leeg …….winkeltjes van de gewone egyptenaren…..iedereen heeft onder deze situatie lijden….

De egyptische mensen verdienen qua inkomen lang niet zo veel…..voor n dezelfde baantje krijgt een egyptenaren heel wát minder in z'n loonzakje als bv.

Sorry, maar ik neem het nu even op voor de gewone egyptische man die bv z'n geld moet verdienen op de soekh ……

Joke.

• JolandaH

Hoi tom,

Vraagje als ik zo brutaal mag zijn. Jij woont in Hurghada he? Wat doe jij?

Groet

Jolanda

• Klaas

Jij bent zeker nog nooit in Egypte geweest ,dit is een heel lastige situatie die niet zo simpel is als jij zegt.voordat je het weet zit je midden in een burgeroorlog.DIt kost jaren om het weer een beetje rustig te krijgen.

• TOM van Straalen

Mabrouk egypte