Wat moet ik doen om een visum te verkrijgen dat 3 maanden geldig is. Ik ben van plan om vanaf januari t/m. maart 2014 12 weken in Egypte te verblijven. En wel in de plaatsen Luxor en Hurghada.
dag,de rug. het inreisvisum is 1 maand geldig. ook als je dat hier bij de egyptische ambassade laat doen. dat betekent dat je binnen die maand ingereisd moet zijn. inmiddels heb ik van “egyptegangers” bericht dat ik met zon inreisvisum binnen die maand kan verlengen bij het gouvernement in hurghada(dahar). heb jij dat zelf dan wel eens op jouw beschreven manier gedaan of van alleen maar horen zeggen?
De Rug,
Aangezien ik/wij, net als de meeste toeristen die naar Egypte gaan….daar meestal maar 14 dagen verblijven,,,,,hoef ik me niet druk te maken hoelang het visum geldig is.
Weet dat toeristenvisum 1 maand geldig is, verblijf je langer….moet je verlengen …..ergens….dacht bij de toeristenpolitie.
Maar e.e.a. kun je best zelf nakijken/opzoeken op internet…..je kunt daar zelfs je visum nu al kopen …bij bemiddelingsbureau's……..ben je wel duurder uit….of je maakt effe een afspraak bij consultaat van Egypte, dacht in den haag……o ja… kun je ook vinden op internet, zelfs hoe warm het is of zelfs een vakantiewoning huren….
O ja…. verlengen kost elke keer ook extra geld……meen ooit ergens gelezen te hebben dat je maar elke keer voor 1 maand kunt verlengen, kan maar hooguit tot 3 maanden…….maar ik heb echt geen zin omdat voor je op te zoeken.
Joke.
Voor mij is mijn vraag beantwoord. Ik had gehoopt door deze of gene van deze site,maar helaas mocht dat niet het geval zijn. Wel reclame in een reactie voor het orange cafe. Een beetje ongepast vind ik.Maar goed ik zal geen “azijnpisser” zijn. Het antwoord is van daarbuiten gekomen. Mijn dank daarvoor. Voor mij is dus dit onderwerp gesloten.
ik ga, als je dat wilt, met plezier met je binnen je eerste maand naar het visumkantoor in Dahar. we gaan ‘smorgens vroeg heen met de nodige papieren en je pasfoto en regelen dan een “residentvisum ”wat 1 jaar geldig is. ’smiddags kunnen we dan je paspoort weer ophalen.
ik denk ook dat het niet hoeft maar hoor ook wel 's wat anders. dus voor de zekerheid bij deze aangeboden.
ik ben blijd als we genoemd worden als de lokale VVV. reclame ?
we regelen nog wel 's wat voor anderen die de weg wat minder goed kennen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?