Hallo we gaan deze zomer naar Hurghada .
Onze zoon heeft adhd en slikt ritalin,heeft iemand ervaring met deze medicijnen ,welke papieren moet je meenemen ,en hoe moeilijk doet de douane?????
Groeten Alex
Hallo Alex.
Als je hier rechts boven bij zoeken invult ( ritalin ) krijg je informatie, is al wel van enkele jaren geleden.
Het kwam me al bekend voor dat ik die vraag hier al eens eerder had gelezen.
Neem altijd een dubbele dosis medicijnen mee en verdeel dit in je handbagage.
Wij hebben beide ook medicijnen bij ons en er is ons nog nooit ergens na gevraagd, vroegen ook niet naar papieren en zo. Heb ze altijd in mijn handtas en wat in de trolly die ook mee gaat als handbagage.
groetjes Agnes.
Dag alex,
Neem in ieder geval het medicijnpaspoort mee, maak daar ook voor elke koffer een kopie van… dus ook voor handtas en trolly enz….
Medicijnen die vliegtuig mee ingaan (handbagage enz) moeten in een “rits”plastickzakje zitten….en daarbij doe je dus ook een kopie.
Laat de apotheek in ieder geval een verklaring in het Engels opstellen !!!! Je kunt ook een verklaring… geschreven in het Engels…. door de behandelende arts er als extra bij doen.
Beter een papier te veel bij je hebben dan een papier te weinig !
en zo als Agnes schreef hierboven….. altijd dubbele medicijnen meenemen….heel veel mensen vergeten dat,
Alvast een fijne vakantie toegewenst,
joke.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?