douane

• ron

hoi hoi,

nog een vraagje …

doen ze op het vliegveld in hurgarda moeilijk over eventuele etenswaren die meegenomen zijn vanuit nederland??

het gaat dan met name over ingevroren snacks ( ik heb beloofd wat mee te nemen voor een nederlander in hurgharda… )

alvast bedankt voor de reacties .

ron

• agnes

Als je alles in de koffer doet is het geen probleem, dus NIET in je handbagage.

Afgelopen keer had ik ook verse vis wat ingecield was en osseworst.

En er gaan heel wat frikandellen en ander spul mee en hoor er nooit problemen over.

groetjes Agnes.

• joke

Hoi Ron,

weet (denk ik al )…. naar wie ze gaan….

Gewoon in je koffer doen… dus niet in de handbagage…. het kofferruim is behoorlijk koud, dus ingepakt in krantenpapier overleven de frikandellen het heel goed !!!!

In ons koffer gaat bij ons ook altijd 30+kaas en halvarine mee omdat ik die van hotel niet mag….. geen probleem, koffie voor kennissen….. natuurlijk wel de hoeveelheid die je mee mag nemen per persoon….op de site van de douane kan je precies lezen wat je wel en niet mee mag nemen.

Ik sleep de kaas en boter nu al 8 jaar zo mee…netjes in de grote koffer….frikandellen voor iemand anders……nooit….. want die lust ik niet !!!!

joke.

• aart bos

weer duidelijke tekst van de dames. er wordt vrijwel nooit een koffer bekeken. en als dat toch gebeurt zijn het kadoos voor vrienden. in 13 jaar tijd nog nooit van een probleen gehoord. deurnebroerties !!??

• joke

Nou aart…vergis je je..

Twee jaar terug wilden ze vlak voor de uitgang van vliegveld in hurghada weten wát we in de koffers hadden zitten….

Nou dat stelletje daar effe duidelijk gemaakt dat het kadotjes waren voor mensen in hurghada…en omdat ik echt geen zin had om de inhoud van de koffers daar effe in en uit te pakken heb ik wát poppenkleertjes laten zien…..waar er een paar van in de handbagage zaten…en een stuk handzeep………konden we doorlopen na 1 euro te hebben betaald…!!!!!!!…voor ons moest een man zn koffer door de scanner ….die man was boos en moest daarna zn koffer uitpakken……en betalen…weet niet waarvoor….had duikspullen bij zich……

De scanner voor de uitgang heb ik dit jaar niet kunnen ontdekken….

Toen we teruggingen ….ook leuk probleempje…ingescheckt ….door de eerste douane post…daarna de tweede…..en daar zagen ze pas dat ik 5 van die oplaadbare vliegenmeppers in handbagage had zitten….dus moesten we terug naar de inscheckbalie….paspoorten hielden ze….gelukkig zag een van de jongens die onze koffers op de band gezet had ons en vroeg waarom we weer daar stonden…verhaal verteld dat ze zeiden dat die vliegenmeppers in de grote koffers moesten….ja en die waren al weg….geen punt..wát stickers aan koffertje..klaar………en wij weer terug naar die 2de post….moest de andere handbagagekoffer nog een keer over de band…en toen zeiden ze dat ik bananen en aardbeien in mn koffertje had…..ja dat wist ook wel én ook dat ik dat wel mee mocht nemen…….ze vonden dat leuk dat ik fruit mee naar holland nam…in een duits vliegtuig…

Wist ik veel dat die vliegenmeppers niet in de handbagage mochten…..was voor veiligheid…..ze hadden gelijk….maar daar hadden wij dus niet aangedacht …..

Wilde ik er dit jaar weer 5 vliegenmeppers meenemen…..half hurghada gehad….zelfs naar de senzo mall geweest samen met annemarie….geen een meer te vinden……de vliegenmeppers waren zo'n succes de vorige keer dat ik ze weer voor die en die moest meenemen…..zijn van die dingen je op kunt laden in stopkontakt….ze knetteren behoorlijk….en zijn veel beter dan die zelfde meppers met batterijen erin….

• horus

Een behoolijk aantal keren vanuit Nederland in Egypte aangekomen. En altijd iets lekkers meegenomen. Tja, wie doet dat niet als je in Hurghada woont. Als je niet idioot veel bagage bij je hebt zal men je niet staande houden. En zeker niet als je er als een toerist uitziet.

Diepvriesspullen kunnen heel goed in een diepvrieszak worden vervoerd. Uit de aard der zaak wel in de grote bagage, want in het bagageruim is het stervenskoud.

Mocht je in je bagage voldoende ruimte overhouden dan is er misschien nog plaats voor diepgevroren frikandellen.

Die afleveren bij het Orange cafe en je wordt vorstelijk ontvangen! Fijn verblijf in Hurghada!

• josschie

net terug uit hurghada (was erg warm) bij de terugvlucht had ik de kofferweger in mijn handbagage.

Deze rugzak moest ik openmaken bij de 2e controle en laten zien wat er in zat, en deze man was erg nieuwschierig naar de kofferweger en wilde van alles erover weten. wat het was en wat het koste in nederland. uitgelegd en hij wilde het graag hebben als cadeautje.

ik dacht voor die 1,50 euro doe ik hem, en mijn een plezier.

Hoezo corrupt.

wel 4 pakjes drinken van 300ml, maar daar werd niet over gesproken.