Visum en het vage gedoe van reisorganisaties !

• mariesjaschipper@hotmail.com

Komende week heerlijk weer naar Hurghada. Geboekt bij Tjingo ( al vaker gedaan) . Lezen net dat de reisorganisatie Correndon ook de verplichting stelt, om bij hun je visum+ fooien te kopen in de bus ?????? Dit heb we al eens eerder meegemaakt met skytours . Vandaar dat we niet meer boeken met die organisatie! Wij kopen altijd ons visum gewoon bij de bank direct links. Ook als ze het hebben afgezet met koorden! Nu is mij nog steeds niet duidelijk waar dat fooien geld naar toe gaat! Wij zijn prima in staat om dat zelf te regelen zoals altijd! Iemand misschien een suggestie om dit nu eens in de media te gooien? Zou graag zien dat een tv programma daar eens werk van maakt! Iemand wordt hier vast veel beter van, maar het komt vast niet bij de bevolking!!!!!!!!!!

• Hermann (Wulff-vrijetijd v.o.f.) (Beheerder)

Kijk ook even hiernaar;

http://www.hurghada.startpagina.nl/prikbord/16470384/16470443/re-sunweb-en-visumvakantiestunt-en-visum#msg-16470443

• joke

In ons hotel kwamen we de reisleider tegen van sky in de eerste week van onze vakantie.

Gewoon gesprek met de man gehad, een egyptenaar , die voortreffelijk nederlands sprak.

Natuurlijk kwam ook visum ter sprake…omdat hij het “raar” vond dat wij als nederlanders via düsseldorf waren vertrokken………

Visum is en blijft heet hangijzer….op mijn vraag waar het verschil tussen eindbedrag en visum bleef…stel 25 euro min 11 voor kosten visum…blijft er dus ergens 14 euro hangen…..doen dan moeilijk over vervoer naar hotel…fooien …

Aangegeven dat het toch logisch is dat vervoerskosten bij totaalprijs boeking is inbegrepen….zei hij dat dat niet zo was…..ja ja…dat geloof ik natuurlijk niet….het geld wat dan van die 14 euro overbleef…was fooigeld…..voor wie….daar kwam ik natuurlijk niet achter….ik stelde te moeilijke vragen….

Paar dagen later de man weer tegengekomen….opnieuw alles besproken….kreeg dezelfde antwoorden….toen fooien weer ter sprake kwam…..liep de man weg zonder te groeten…..

Als hij me ziet…..loopt die nu wel met een grote bocht om me heen…..

Groetjes van uit een zeeeeeer warm hurghada….zit dit heerlijk in ons lekkere koele kamer te typen….is mij te heet buiten…..is ook nog eens windstil…..de russen zijn denk ik onderhand wel sudderlappen (geen lapjes…gezien sommige omvangen) geworden……

Joke.

• Klaas

Wij gaan begin juni met corendon ben benieuwd of ik gewoon linksaf kan gaan om mijn visum gelopen op het vliegtijd dit doen wij namelijk altijd,ben benieuwd hoe corendon dit wil tegen kan gaan.

Hallo Joke, wij komen juist voor de warmte hoor haha! Ze hebben een enorme grote bak met water genaamd: rode zee ! En daar kan ik heerlijk in afkoelen en snorkelen ! Hihi

• de badmuts

De link die Herman hier heeft neergezet is prima. Let wel dat reisorganisaties hun tekst erg goed opstellen. Er staat dat een visum verplicht is maar er staat niet dat je hem bij de reisorganisatie moet kopen (wij gaan ook linksaf en geen probleem dat Skytours het visum nogeens wil afrekenen) Wat de laatste keer wel vreemd was, mensen die een visum kochten bij Skytours betaalden niet de 5 euo p.p.. Mijn vrouw en ik natuurlijk wel(vorige keren niet gedaan, maar omdat we al genoeg zorgen hebben deze keer dus maar wel) Al met al blijft het “visumprobleem” ons bezig houden. Mijn advies: gewoon linksaf op de luchthaven er geldt namelijk geen verplichting om het visum bij de reisorganisatie te kopen (in ieder geval niet bij Skytours zoals wij hebben ervaren)

Groet, ton w

• joke

weet inderdaad dat ze daar een grote bak water hebben….maar….

heb thuis ook last van eventuele hoge temperaturen….. duizelig, een overslaande pols (schrijf ik liever dan hartritmestoornissen) enz…en omdat ik geen problemen wil in hurghada….(eventueel naar ziekenhuis) bleef ik dus maar liever lekker op m'n kamer…

Was de eerste keer dat we in april gingen, volgende boeking dus maar weer gewoon eerder…..maar zelfs de jongens van hotel vonden het te warm…..was ook nog eens geen zuchtje wind….zelfs ons kennisje die daar woont vond het wel een beetje te veel van het goede…….

joke

• josschie

Wij gaan in juni (nog een paar graden warmer) al eerder in juni geweest maar het is goed uit te houden hoor (er is altijd wel een briesje aan zee).

We hebben geboekt bij tjingo (alltours de.) en vliegen vanaf amsterdam met correndon.

Er staat alleen dat visum verplicht is, maar niet, dat je hem niet bij de bank mag kopen. dus al 10 jaar lang kopen we hem gewoon bij de bank.

De chauffeur heeft meestal een mandje in de bus staan en daar doen we dan fooi in.

ik heb nu al 600 euri uitgespaard door vroeg te boeken zag ik net op tjingo.

In maart 2011 ook via Alltours de. geboekt ,en met Air Berlin gevlogen vanaf Dusseldorf.

Dit was super ook omdat je als invalide gratis kan parkeren op dusseldorf (scheelt zo weer 100 euro) en toen waren de prijzen goedkoper als in nederland.

De tax is namelijk omhoog gegaan in duitsland en dus is het duurder geworden om vanaf dusseldorf te vliegen.

• joke

Hoi Josschie,

onderweg van hurghada naar dusseldorf (30 april) met TUI werdt er gevraagd of men een petitie wilde ondertekenen voor afschaffing van de (duitse) tax, alle passagiers aan boord….. duitsers én hollanders tekenden allemaal.

De nederlanders aan boord vonden tax betalen niet zo heel erg….. de reissom was toch al goedkoper (inc. tax) dan vertrek via amsterdam…,

groetjes,

joke.

Inmiddels heerlijk aan het genieten in hurghada. Gewoon de visums bij de bank gekocht,zoals we al vaker hadden gedaan. We hadden een klein busje waar we met nog 2 dames naar ons hotel werden gebracht. Voor we wegreden kwam er een zeer vriendelijke Belgische jonge dame , even in het busje om ons te begroeten en te zeggen dat ze de volgende dag in het hotel kwam.ze zei niets over visums, alles verliep zeer vlotjes! Wij boeken dus een volgende keer gerust weer bij correndon . Alleen skytours laten we voortaan links liggen! Deze slechte reclame is niet goed ,terwijl ze het juist zo van de toeristen moeten hebben. Groetjes uit een heerlijk hurghada !