Iemand ervaring mee met sunweb en hoe ze reageren bij aankomst als je de visums elders haalt.
een paar jaar geleden met arke fly geweest en die waren best boos.
Zie er altijd tegenop om het zo te doen dat gezeur maar scheelt met 4 personen dik
Omdat ik viel over een stuk tekst….. natuurlijk over het visum…..bij vakantiestunt had ik daar eens opheldering over opgevraagd.
Wij gaan niet met ze naar Hurghada, maar wilde jullie het antwoord niet onthouden.
Schijnen dat de regels visums ook nog eens per 1 april veranderd zijn !!!!
Hier het antwoord:
Naar aanleiding van onderstaande mail willen we graag als volgt reageren.
Met betrekking tot het visum en fooien is het zo dat dit niet word bepaald door ons , maar dat zijn afspraken die de reisorganisaties hebben gemaakt met Egypte.
Het is namelijk zo dat de regeling met het visum vanaf 1 april jongstleden is veranderd, de regeling is nu als volgt
Visuminformatie Sharm el Sheikh!
De luchthaven van Sharm el Sheikh kent 2 verschillende soorten visa: een stempel (Gulf stamp, gratis) en een visum (tegen betaling van € 20,- p.p.). Wanneer u maximaal 8 dagen in Sharm el Sheikh verblijft (en uw heen- en terugvlucht naar en vanaf Sharm el Sheikh gaan) en u ter plaatse geen excursies boekt, bent u niet verplicht een visum aan te schaffen. Wij raden u echter ten zeerste aan om het visum aan te schaffen. U heeft dit nodig indien u in geval van nood naar de Nederlandse Ambassade in Caïro zou moeten gaan. Ook kan het zijn dat u plotseling naar Nederland terug zou moeten reizen. Dit gebeurt vaak via Caïro en is enkel mogelijk met visum. Wanneer u eenmaal de douane bent gepasseerd is het niet meer mogelijk om achteraf alsnog een groot visum aan te schaffen. Het visum is verkrijgbaar bij de Egyptische vertegenwoordiger van Sky Tours. De kosten hiervoor worden verrekend in de transfer bus. Tevens dient u in de transferbus aan de host € 5,- p.p. voor fooien te voldoen, onafhankelijk van het afnemen van de stempel of het visum. Blijft u langer dan 8 dagen in Sharm el Sheikh en bent u van plan ter plaatse deel te namen aan excursies (Caïro, bepaalde gedeelten in de Sinaï-woestijn, natuurgebied Ras Mohammed), dan dient u een visum aan te schaffen.
Visum, service en fooien Hurghada!
Nederlanders dienen in het bezit te zijn van een geldig paspoort dat bij vertrek uit Egypte nog ten minste zes maanden geldig is. Bij aankomst in Egypte bent u verplicht een visum aan te schaffen. Onze reisleiding regelt dit voor u op de luchthaven ter plaatse. De kosten à € 25,- p.p. voor visum, handling en fooien dient u te voldoen bij de reisleiding in de transfer bus. Voor reizen vanaf vertrek 1 april naar Hurghada (e.o.), Marsa Alam en Luxor zal deze € 25,- p.p. in rekening worden gebracht bij boeking
Blij dat ik vanaf Dusseldorf vertrek en onze eigen visums kan kopen…..,
joke
Visum
Reis je naar Turkije of Egypte, dan dien je bij aankomst op het vliegveld een visum aan te schaffen. Dit visum kost respectievelijk ca. € 15,- en ca. €11,- per persoon. In Egypte heb je voor de aankoop van je visum ook twee pasfoto’s nodig. Je dient een visum altijd contant in euro's te betalen.
Ik heb nog nooit problemen gehad met visum kopen…. niet bij Ark fly of bij sunweb …
wij zijn pas terug van Hurghada .
zijn nu met arke fly geweest …..geen visum probleem gehad ,,,,,
hebben nu de boeking voor Juni bij Sunweb …staat echt niets in de factuur van visum……
dus in Juni loop ik gewoon net als altyd …gelijk links naar de loketjes haal daar mijn visum ….
mocht Sunweb Boos zijn ……en wij niet met ( Transverbus) naar het hotel mogen….terwijl dat wel in de factuurstaat staat dat wij daar wel voor betaald hebben ,,,,,.
och taxi,s genoeg ,,,,,,,,,,
maar als nog ,,er is niets over visum inmijn factuur te vinden ..
gr. Trudy
De schreeuwlelijk bij de loketjes ziet niet aan je neus met welke reisorganisatie je bent. De stempels zijn toch allemaal hetzelfde? Hoe ziet mevrouw van je reisorganisatie dat je je stempel ergens anders hebt gehaald…..
En tis toch all-inclusive?
Maar ja, als ze al in nederland t geld gaan innen, zul je naar consumetnbond ofzo moeten.
Wij nemen altijd t goedkope visum en van t verschil slaan wij de bustransfer over en nemen van dat geld n taxi….lekker snel en voor de drukte uit.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?