douane Schiphol

• Dieter.vdk

Hoi,

Wij als belgen vliegen voor de eerste keer via Schiphol.

Graag had ik vernomen hoe streng de controles van de douane er zijn ?

Tis omdat ik altijd wat sigaretten meebreng, en in zaventem is de controle een lachertje, van Schiphol weet ik dat dus niet.

Indien iemand ervaring heeft ?

Alvast bedankt

Groetjes Dieter.

• josschie

goede morgen

hier kom je alles te weten over schiphol en bagage,douane,enz.

http://www.schiphol.nl/

• Fransje

Wij werden bij aankomst op schiphol vanuit Egypte niet gecontroleerd , maar als je je gewoon aan de voorschriften krijg je zowiezo geen problemen. We hebben wel een keer samen met een ander stel dingen geruild . Wij namen voor hun de hoeveelheid sigaretten die je mag meenemen en zij namen voor ons de heoveelheid sterke drank die je mee mag nemen, dus zo hadden we beide wat extra`s. Misschien een tip.

• Dieter.vdk

Bedankt Fransje en josschie (tu)

• aart bos

douane op de heenweg boeit niet. op de terugweg hangt het ook vaak van het tijdstip af. kom je 'snachts aan ( vaak) loop je normaal zo door. er zijn altijd uitzonderingen op de regel. als ik iets teveel van het goeie bij me heb treuzel ik totdat er aardig wat mensen tegelijk gaan bewegen of tot ze bezig zijn met iemand controleren. ik ken mensen die 30 sloffen tegelijk meenemen. vind ik overdreven maar ze benne nog nooit gepakt. officieel mag je 1 ( een ) slof pp meenemen nederland in. een evt 3de openmaken en verspreiden over bv je handbaggage en minimaal 2 pakjes openmaken.