Reisverzekering

• joke

Hallo,

wij hebben bij de IZZ (zusje van VGZ) een doorlopende reisverzekering….. niets mis mee.

Moest net ziekenfonds effe bellen i.v.m. vergoeding medicijnen,,,,, en de goede man moest weten wát wij voor een verzekering hadden……hebben werelddekking in reisverzekering….(dit omdat achterop de kaart alle gegevens staan en dan weet hij gelijk of je een alleen een europa-dekking of een werelddekking had….. zal wel…..)

Maar dat je daar ook nog elke keer voor je op vakantie gaat buiten Europa nog een extra verklaring nodig had om mee te nemen naar een land buiten Europa is/was me nog nooit verteld.

Moest dus de datum vakantie doorgeven…. binnen 5 dagen krijg ik de extra papieren die nodig zijn voor een eventuele ziekenhuisopname…., medicijnen enz.

Is in het Engels opgesteld zodat men bij de administratie van het ziekenhuis gelijk kan zien dat het met de betaling “goed” zit……

Ondanks goede papieren moet je toch nog altijd gelijk het “noodnummer” bellen wat op je ziekenfondspas staat.

In ons geval maakt het niet uit of we (eventueel….. hoop nooit….) in een prive kliniek of in in een gewoon ziekenhuis terecht komen.

Voor een vakantie in Europa hebben we geen extra papieren nodig, daar was ziekenfondspasje (met achterop gegevens) goed genoeg voor.

(wel effe kijken in je papieren of je mag worden opgenomen in een privé-kliniek…. anders kan je dokken….)

Verder genoeg kopieën bij je hebben zoals van paspoort (zodat je dat niet af hoeft te geven….. ook handig voor je hotel), je reisverzekering en dus ook van de extra papieren van reisverzekering.

En natuurlijk ook de nodige kopieën van je medicijnen……

Dat niet alles in een koffer….. maar in iedere koffer én je handtas….. de nodige informatie.

Groetjes,

joke.

• ingeborg

ik heb een reisverzekering van achmea maar daar staat dat egypte onder europeese dekking valt