Giftun of Sharm el Naga

• Dieter.vdk

Hoi allen,

Voor ons eerste snorkelavontuur, samen met 2 kids van 11 en 6 jaar, zijn we nog aan het twijfelen.

Welke locatie zouden jullie aanraden ? Het meeste te zien ? Mijn zoon is gek op waterschildpadden, is dat mogelijk ?

Met vriendelijke groeten, Dieter.

• agnes

Hallo Dieter.

Aangezien de kinderen nog klein zijn zou ik kiezen voor Sharm el Naga.

Hier kunnen ze zo de zee inlopen, eerste gedeelte fijn ondiep. Je kunt hier een hele dag voor uittrekken. Kost wel entree. Je zou hier ook zelf met een taxi naar toe kunnen, of met een exursie daar heen.

Ook is er een zwembad bij, een restaurant, ligbedden om tussen door ff te rusten. Ook hebben ze snorkelspullen.

En prachtige vissen te zien.

Giftun is ook heel mooi maar erg massaal. Je zit de hele dag op de boot, bij Giftun eiland ga je denk ik anderhalf uur/2 uur van de boot af.

Verder doen ze meestal 3 koraalriffen aan, maar als de zee te wild is lijkt me dit voor de kinderen niet zo fijn. En zeker als dit pas de eerste keer is.

Voor een dagje lekker ontspannen snorkelen is Sharm el Naga the please to be.

groetjes Agnes.

• josschie

ik zou niet voor giftun gaan want de mooie koraalriffen zijn er niet meer zoals 10 jaar geleden.

Verder ga je naar 3 koraaleilanden die zich midden op zee bevinden, je kinderen moeten dus wel kunnen zwemmen.

ik weet niet naar welk hotel je gaat, maar bij sommige hotels hoef je niet met een boot de zee op.

Daar is bij het hotel een zogenaamd huisrif(beschermd) en kun je zo de zee in om te snorkelen.

• agnes

Om even op het berichtje van Josschie in te haken.

Zelf ga ik voor de 2de keer naar Arabia Azur Beach.

Prachtig om te snorkelen, kost je dus verder niets, spaar je weer wat uit.

Ook de 2 nevenhotels Bel Air en Arabella zijn mooi. Gasten van Bel Air mogen bij Arabia snorkelen.

• aart bos

agnes heeft gelijk! en het is geen pretje dat de kinderen op een boot geen kant opkunnen.

wil je georganiseerd? orange cafe gaat iedere donderdag naar sharm el naga met een ploeg(ie)

kom vroeg in je vakantie een bakkie doen en ik vertel je van alles

• Dieter.vdk

Hoi,

Bedankt voor de reacties alvast.

Wij gaan voor de 2e maal naar Sindbad, en dat heeft geen huisrif…

Aart heeft wel gelijk dat je op een boot geen weg kunt met kids.

Het zal dus wel Sharm el naga worden :)-D

Wij gaan van 31/3 tot 14/4, nog ff dromen…

@Aart, indien iets nodig, roep maar tegen dan, wij zijn met 5, dus plek zat in de bagage, ik woon wel in België, maar in 10min sta ik in Sluis ;)