Hermann,
kun je ons niet vertellen wát het nu was bij de kapper……
Horus … was 14 dagen van de straat……
ben zo reuze nieuwsgierig als wát,
Steven ook !!!!!
groetjes,
joke
Tja, dat wordt een verhaal.
In de eerste plaats zijn mijn zoon en ik kennis gaan maken met “Orange Café” en natuurlijk Marianne & Aart.
Daar in de gesprekken kwam een paar keer de Citytour van Aart voorbij, hij had voor de volgende tour al weer
een leuk clubje bij elkaar en daar konden wij twee ook nog wel bij. Deze Citytour gemaakt met 13 personen
met als vervoermiddel een nette Toyotabus. De tour begon met een romantische uitkijkplek op de Rode zee waar
Egyptische paartjes mekaar ten huwelijk vragen, een drankje in de New-Marina hoorde er natuurlijk ook bij met
aansluitend een bezoek aan de nieuwe Grote Moskee van Hurghada. Dames in de door Aart verstrekte lange gewaden
en de mannen in hun hempje en korte broek. Na de Moskee naar de vissershaven en de visafslag en daarvoor gebruik
ik dan eigenlijk een te mooi woord. Maar goed toch leuk om het gezien te hebben. De katten zaten onder tafel te wachten
op het afval van de Vis. De nieuwe en de oude groente en fruitmarkt bezocht, prachtig al die kleuren en de bedrijfigheid
van al die mensen. Als afsluiting nog een bezoek aan een overzichtspunt op een hoge heuvel en een bezoek aan de
koptische kerk. Al met al een tourtje van 3 uur onder deskundige leiding van Aart. Kosten € 10,00 p.p.
Na afloop allemaal wat gegeten bij Orange Café en daar vroeg Aart of ik zin had om met hem op donderdag naar de
barbier te gaan om ons te laten scheren. Aart had namelijk gezien dat ik een baartje had van 4/5 dagen, voelde mij de
eerste dagen in Hurghada niet goed en had geen zijn om mij te scheren. De kaper melde zich voor de donderdag af en
het werd zaterdag, nog twee dagen later en die kop van mij zag er niet meer uit daardoor had ik ook geen succes bij
de talrijke Egyptische dames bij ons in het Hotel. Maar op die zaterdag ging het toch echt gebeuren, vlak naast de groente
en fruitmarkt zit de Kapper van Aart en het was voor mij een hele eer dat ik eerst mocht. Als eerste het epileren met van die
geniepige touwtjes (Auwwwwww) het in schuimen en het daarna 2x systimatisch scheren van mijn week oude baard.
Een maskertje na afloop en dat volgens Aart allemaal voor z'n 5pond. Ik moet zeggen je voelt je daarna als herboren.
Het zelfde gebeurde natuurlijk ook met Aart die de kapper een erg grote fooi moet hebben gegeven wat hij melde zich
gelijk voor langere tijd af, winkeltje op slot. Horus was van de straat maar ik juist niet, ik durfde mij juist weer te laten zien
en had na het scheren erg veel succes aan het strand. Ik hou er mee op het wordt veels te lang.
Groet, Hermann (Het was zalig)
He he weten we het eindelijk !
Mijn man moest in 2006 ook zonodig ineens naar de kapper…..heeft die ook geweten en moet dat elk jaar in hurghada weer van me aanhoren.
Kwam daar voor te knippen en kreeg natuurlijk ook massage en touwtjes…..toen die terugkwam vertelde die dus het hele verhaal….zei die ook nog dat alles bij elkaar best wel goedkoop was….. maar 20 euro …..die kapper lacht denk ik ook nog steeds…….
Joke
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?