NS

• Riet

We zouden mss met de trein naar Schiphol gaan om op reis te vertrekken.

Is er een kortingtarief waarvan we eventueel gebruik kunnen maken?

We zijn met 5 volwassenen en 1 kind die op dezelfde plek vertrekken.

Los daarvan nog een vraagje.

Zijn ze op Schiphol streng op de 3uur voor de vlucht aanwezig zijn?

Bedankt alvast!

Riet

• Klaas

Wil je kijken of je nog 3 uur langer door kan werken

• joke

Bij de spoorwegen is alles mogelijk……omgewaaide bomen…..gladde wissels…..de slagbomen die niet meer werken….. iemand die het niet meer ziet zitten……

Je hebt VAKANTIE…. ga dan niet bezuinigen op tijd…..één grote file onderweg……of met de trein is er wat aan de hand……

vliegtuig wacht echt niet op jullie als jullie er niet zijn…..

én dan is het alleen nog;

vliegtuig nazwaaien…..

Men vraagt niet voor niets om ruim 3 uur van te voren aanwezig te zijn……

niet iedereen is blij met onnodig oponthoud omdat er nog paar passagiers in moeten die aan de late kant zijn……ook degenen niet die er voor moeten zorgen dat je bagage in het juiste vliegtuig zit…..o wee als blijkt dat je bagage niet is aangekomen…

En als vliegtuig té laat vertrekt…… dan moet er weer een nieuwe vliegroute worden gezocht…..en dat duurt ook weer de nodige tijd….

groetjes,

joke.

• Riet

Ik wou absoluut niet bezuinigen op de tijd die je vooraf op de luchthaven hoeft te zijn hoor.

Ik wou alleen rekening houden met inderdaad problemen onderweg.

Stel dat er dus een vertraging is waardoor we er geen 3 uur op voorhand kunnen zijn.

In de zin van 10 minuutjes later ofzo en nee, geen 3 uur.

Ik weet uit vorige ervaringen van andere luchthavens dat daar geen problemen rond zijn, maar heb geen ervaring met Schiphol, vandaar de vraag.

• Riet

Klaas Schreef:

——————————————————-

> Wil je kijken of je nog 3 uur langer door kan

> werken

Ik snap je reactie eigenlijk niet Klaas.

Het gaat er gewoon over of we extra verplaatstijd moeten rekenen.

3 uur langer werken is zowiezo geen optie in een ploegensysteem.

En als jongere kan ik de centen van een dienst goed gebruiken.

• agnes

Hallo Riet.

Wij vliegen ook altijd vanaf Schiphol en zijn meestal wel 3 uurtjes van tevoren aanwezig.

Denk dat een half uurtje later niet zoveel zal uit maken. Soms moet je toch wachten met druktes voor het inchecken.

Maar veel later zou ik niet doen.

groetjes Agnes.

• Riet

Bedankt Agnes, maar mochten we dan toch een kleine vertraging oplopen is er geen probleem.

Fijn om weten.

• anja

Hi Riet, je “kan” vanaf 3u vantevoren inchecken tot een 1u voor vertrek ofzo, maar het is wel raadzaam als je met meerdere bent om dan vroeg te zijn

anders zit je niet bij elkaar in het vliegtuig.

Goede reis.

• josschie

Helemaal mee eens met het anja

Hoevaak geen storing bij ns

ook vaak op lijnen schiphol

hou de ns in de gaten.

Deze dag is ook een vakantiedag, en neem je tijd, kijk een paar uur voor vertrek op ns site,zorg gewoon dat je 3 uur van te voren op schiphol bent.

Dit voorkomt veel stress, zeker als je met meerdere personen bent.

Op schiphol is zat te doen, en die tijd is voorbij voor dat je het weet.

Voorkom stress en ga op tijd naar schiphol.

• Fransje

Van tevoren stoelen reserveren en online inchecken, dan hoef je bij aankomst op schiphol alleen maar je koffer af te geven.

Doen wij ook altijd

Het belangrijkste is dat je een uur voor vertrek bij de gate aanwezig bent.

Dus als je wat later op schiphol aakomt is dat geen probleem, het fijnste is dat je nog gewoon genoeg tijd over hebt en niet als een gek moet hollen. Dus ik zou altijd zorgen dat je in ieder geval 2 uur van tevoren daar bent en als je de 3 uur kan halen is dat helemaal relaxed.

gr Fransje