trip Luxor

• Riet

Dag allen,

goh wat duurt het nog ontzettend lang voor ik weer kan gaan genieten in Hurghada.

Om toch al wat het gevoel te krijgen..

we zouden graag naar Luxor gaan.

Maar wat raden jullie aan?

1 dag of 2?

Met privégids of in groep?

Met wie zouden jullie dit doen? reisbureau of iemand van daar?

bedankt alvast!

Groetjes

• agnes

Hallo Riet.

Kan je Miriam Kok aanbevelen. Ze is nederrlandse en heeft samen met haar egyptische man Bakr een reisbureau in Luxor.

Je kunt kiezen voor privé vervoer ( auto ) met eigen chauffeur, privé gids. Voordeel, meer tijd voor bezichtingen, kortere reistijd ( 4 uur ) en je word onderweg niet in allerlei winkeltjes gedumpt voor verkoop, dit gebeurt wel als je met een bus mee gaat en je bent veel langer onderweg.

Je hebt het over 2 dagen, Miriam heeft een leuke tour van 2 dagen waar je zowel Luxor als Cairo aandoet.

Je kunt haar mailen voor je vragen en met haar bespreken wat hoe te doen.

www.kingfishertours.com

bekijk haar gastenboek maar eens, allemaal heel positief.

groetjes Agnes.

• steven

Hoi Riet,

Ik kan alleen maar beamen wat Agnes schrijft!!:D We hebben het zelf mee mogen maken met Kingfishertours, lekker de luxe van prive bezoek, jij bepaalt het programma,

het tempo (en niet het tempo van een buslading) en erg persoonlijk.

Wij hebben de 2-daagse Luxor gedaan, voordelen: niet midden in de nacht op en langs diverse resorts, lekker relaxed in de middag opgehaald worden, een avond in luxor, hotel met

uitzicht op de nijl en dal van koningenen. Wat wij erg mooi vonden, bij aankomst in Luxor, meteen naar Luxor tempel met de ondergaande zon, daar rondlopen en binnen een uur is het donker

en dan is de tempel heel mooi in kunstlicht uitgelicht(tu)

Ook hebben wij een dagexcursie Cairo met vliegtuig gedaan, maar zoals Agnes al schrijft, kun je ook combineren.

En met nederlandstalige gidsen en prima chauffeurs.

Groetjes Steven

• aart bos

volg de tip van agnes en steven ! en het wordt een mooi feessie. nog tips over hurghada nodig. we benne alle dagen in Orange Cafe.

• Riet

Bedankt Agnes en Steven.

Ik zal de site eens bezichtigen.

Alleen vind ik vaak dat je op voorhand al een deel moet betalen, hier ben ik minder voor.

Kan je bij hen ook gewoon daar alles betalen?

Aart,

een bezoekje aan het orange café zit er natuurlijk weer in!

Ondertussen is het groepje al serieus uitgebreid dus onze bende ontdekt je in augustus weer:)

• steven

Hoi Riet,

Mocht onverhoopt je vakantie niet doorgaan of geannuleerd worden

dan word je geld netjes terug gestort, is twee jaar geleden ook

voorgekomen.