Terug uit Egypte

• Blont

Bedankt voor je info.

Gelukkig geen rokers bij ons…. we zijn echte duikers, weet je… en die roken niet!>:D<

Ik ben, naast duiker, ook een fanatieke fitness/krachttraining-sporter, dus wil altijd graag van tevoren weten wat de mogelijkheden zijn.

Weet ik ook meteen of het de moeite waard is om (voldoende) sportkleding mee te nemen…

Denk dat ik zelf zowiezo een strandlaken mee neem, gewoon voor de makkelijk.

Over de Spa en de massages had ik al niet zulke goede verhalen gehoord; qua hygiene schijnt er nog wel e.e.a. te kunnen verbeteren.

We gaan voornamelijk om te duiken (12 dagen, 20+ duiken moet te doen zijn…) en daarnaast vind ik het gewoon lekker om 's morgens vroeg voor het ontbijt even een uurtje te knallen in de sportschool.

Weet nog niet hoe laat de fitness open is, maar ben op vakantie altijd rond 06.00 uur wakker, dus even lekker ontspannen.

Laptop gaat wel mee, maar dat is meer voor de onderwaterfoto's en filmpjes, WiFi schijnt inderdaad rond de 5 euro per uur te kosten, gaan we ook niet doen, denk ik.

• Klaas

Kijk daarom gaat klaasje nooit naar een hotel waar alleen maar duikers zitten,ben ook wel in zon hotel geweest om half 10 ligt iedereen op bed lekker gezellig in het . wij zoeken tegenwoordig een hotel waar ook mensen uit het oostblok komen .Arabia heeft ook een bruin café waar het savonds heel gezellig kan zijn af en toe kwamen we daar een verdwaalde Nederlander tegen.maar over het algemeen liggen de Nederlanders in egypte om half 10 op bed.hier is natuurlijk niets op tegen maar zo doods op een resort is niets voor ons.en ik weet dat de echte duikers niet in een hotel maar in een lodge tentenkamp gaan die vinden all inclusive helemaal niets.

• Blont

Oh, maar spartaanse duikvakantie heb ik al gehad dit jaar….. Laat ik zo zeggen de Molukken is nog veel spartaanser verblijven als duiker dan een tentenkamp in Egypte…:P

Enne…. de oostblok-vrienden….. die mag je hebben (de paar goeie daar gelaten).

Russen hebben al eerder voor grote problemen gezorgd tijdens duikvakanties in Egypte, ik weet dat er zelfs hotel wereldwijd zijn waar ze niet welkom zijn.

Tevens gaan wij echt niet elke avond om 21.30 uur naar bed, het wordt toch soms ook wel 22.00 uur…..

Ik zelf kan gelukkig met weinig uurtjes slaap toe, dus na 5 uurtjes nachtrust kan ik er weer tegenaan.

Daarnaast heb ik geen drank nodig om een leuke tijd te hebben en zijn we met een vrij grote groep dus vermaken wij ons toch wel; doods hotel of niet!

En Brayka Bay is dusdanig groot en heeft zoveel kamers dat ik niet kan geloven dat het er uitgestorven is na 21.30…. maar we zullen zien!

• anja

We zijn juist blij dat hier niet zoveel russen zitten. Ben ook vaak meegeweest met duikers (ned.duiksch) en je wilt niet weten wat voor ravage ze aanrichten

onderwater, dus niet alleen in de hotels. Ze mochten geloof ik niet op Marsa Alam vliegen maar het schijnt dat het nieuwe zusterhotel naast Brayka wel meer

oostblokkers heeft nu. Maar jammer Klaas, duikers zijn wel heeel relaxt maar dan op n andere manier (:P)

Vroeg opstaan doe ik wel, maar niet om te sporten, maar om in het donker op het balkon met een kop koffie de zonsopgang te zien uit zee, geweldig elke keer weer !

• Blont

Ook errug lekker……

Of op het strand, onder een dekentje op een strandbed, de zonsopgang zien…..

Ben een paar jaar terug in het Hilton Dahab geweest en daar te maken gekregen met Russen, waarvan vooral de mannen de nodige agressie lieten zien.

Onbeschoft gedrag tegen het hotelpersoneel, ruzie zoeken met onze groep omdat wij daar een grote tafel hadden laten dekken voor de hele groep (en zij daar dus een paar keer aan waren gaan zitten…).

Als duikers… tja… er liggen er genoeg in de Blue Hole :( al die namen van overleden duikers, en daar zitten dus de nodige oostblokkers tussen, zo jammer!

Tijdens een deep south liveaboard zijn we wel een hele leuke groep russische duikers tegen gekomen, maar wat kunnen die zuipen…. niet te geloven… en dan gewoon de volgende ochtend weer onder water, levensgevaarlijk!

@ Anja; ben blij dat er dus niet zoveel oostblok in het hotel aanwezig is, we zullen het zien!