rondje door de stad

• aart bos

al anderhalf jaar ga ik op dinsdag met gasten de stad in. we bezoeken een uitzichtpunt, rijden door woonwijken, doen de vismarkt, een bakkie en toiletstop in de marina, bezoeken de nieuwe moskee ( dames krijgen een mooie jurk aan ), we bezoeken de koptische kerk en gaan uitgebreid de markt op. na 3-3,5 uur zijn we weer terug bij orange cafe. onderweg vertel ik zoveel mogelijk over “me” stad en ook over de verschillen tussen kaaskoppen en egyptenaren. verschil van cultuur en levensstijl komt uitgebreid aan de orde. ik vroeg daar 7,5 euri pp voor. na aftek van kosten vervoer en chauffeur is dat geld voor een stichting die aktief is voor een weeshuis in cairo en de stichting is intussen aktief met het bouwen van een weeshuis voor meisjes in hurghada zelf.

de tour is nog steeds hetzelfde alleen praktisch is er wat veranderd: intussen is het egyptische busje vervangen door een luxe toeristenbus ( net effies steviger en veiliger, maar ook een klappie duurder ), we moeten entree betalen voor de moskee en binnenkort gaat de brandstofprijs verdubbelen !!

dus is de prijs omhoog: naar 10 euri pp.

op zoover staat nog steeds 7,5 euri en dat kan misverstanden geven en dat wil ik niet !

vandaar dit stukkie

alle dinsdagen geniet ik volop en hopelijk blijf ik dat nog heel lang doen,

aart

• Lidwien61

Aart,

Zodra wij weer kunnen, boeken wij deze Citytrip! Lijkt me geweldig en de centjes dubbel en dwars waard!

Nu zullen wij alvast de citytrip van harte aanbevelen op de diverse sites!

Gr Lidwien

• anneke 1

denk zeker dat we dat gaan doen, tot in dec.

• steven

We zullen er met onze aanbevelingen rekening mee houden……..Heee!!!!! ik ben er nogX(

Nog geen beheerder????

• Stichting Saida

Buiten dat je een mooie city-trip kan boeken bij Aart van Orange café steunt Aart ook Stichting Saida.

Met de humor en het inmiddels busje is de City-trip van harte aan te bevelen.

Dus wil je verder kijken dan het resort en kennis maken met het echte Egyptische leven… stap dan binnen bij Orange Café!

Thanx Aart voor het steunen van Stichting Saida met en deel van je opbrengst van de City-Trips. X(

Samen met heel veel anderen maken we in september 2014 het weeshuis in Hurghada mogelijk.

Enne ja… we zijn eindelijk op forum!

Tot maart!

Stichting Saida

Linda

• josschie

Net geboekt 2 weekjes in juni, en gaan eens rondje stad doen.

• Hermann (Wulff-vrijetijd v.o.f.) (Beheerder)

Haai Aart,

Doe je dat rondje door de stad ook in maart b.v.b. de 29e.

Groet uit Leersum, nat en koud

Hermann (beheerder)

• josschie

wat gaat je benzine dan kosten Aart?

Afgelopen jaar was het omgerekend 25 eurocent.

• steven

Benzineprijs zal zeker hoger zijn/worden, misschien een begrijpelijke extra brandstoftax:S

Twee jaar geleden waren wij een van de eerste proefkonijnen voor de citytrip van Aart, en dit jaar

gaan we het gewoon weer doen, steunen we mooi weer het weeshuis!

En voor Joke……goed idee, ik stel voor, ga allemaal (nadat je al vaker bent geweest) op de laatste avond eten bij het Orange-Cafe en laat dáár je laatste ponden achter voor het weeshuis, wel eerst afrekenen:D

• Stichting Saida

Hee Steven,

Ik had net het berichtje geplaatst dat de laatste ponden bij Aart achtergelaten kunnen worden voor het weeshuis.

Had aart nog niet eens geinformeerd…. maar dat komt wel goed.

Afrekenen van tevoren is een door aart ook gewaardeerde tip, denk ik :-)

Groetjes,

linda