al anderhalf jaar ga ik op dinsdag met gasten de stad in. we bezoeken een uitzichtpunt, rijden door woonwijken, doen de vismarkt, een bakkie en toiletstop in de marina, bezoeken de nieuwe moskee ( dames krijgen een mooie jurk aan ), we bezoeken de koptische kerk en gaan uitgebreid de markt op. na 3-3,5 uur zijn we weer terug bij orange cafe. onderweg vertel ik zoveel mogelijk over “me” stad en ook over de verschillen tussen kaaskoppen en egyptenaren. verschil van cultuur en levensstijl komt uitgebreid aan de orde. ik vroeg daar 7,5 euri pp voor. na aftek van kosten vervoer en chauffeur is dat geld voor een stichting die aktief is voor een weeshuis in cairo en de stichting is intussen aktief met het bouwen van een weeshuis voor meisjes in hurghada zelf.
de tour is nog steeds hetzelfde alleen praktisch is er wat veranderd: intussen is het egyptische busje vervangen door een luxe toeristenbus ( net effies steviger en veiliger, maar ook een klappie duurder ), we moeten entree betalen voor de moskee en binnenkort gaat de brandstofprijs verdubbelen !!
dus is de prijs omhoog: naar 10 euri pp.
op zoover staat nog steeds 7,5 euri en dat kan misverstanden geven en dat wil ik niet !
vandaar dit stukkie
alle dinsdagen geniet ik volop en hopelijk blijf ik dat nog heel lang doen,
aart