dolmus busje?

• edwin maks

Hallo allemaal,

nog eventjes en dan gaan we voor de 6e maal naar Hurghada.

En voor de 6e maal zitten we in Resort “Aladdin”.

Normaal gesproken gaan we met de taxi naar het centrum.

Kan iemand mij vertellen hoe dat werkt, en of je moet overstappen danwel het busje je ergens naar toe brengt?

Ik weet dat een taxi vrijwel niets kost, maar wil meer meemaken wat een egyptenaar doet…..

Groet Edwin

• JolandaH

Wij hebben ze ook vaak gebruikt om in de centra te komen. Het zijn n soort lijndiensten, maar dan niet met vaste stopplaatsen. Zeg voordat je instapt waar je heen wilt (veel busjes rijden nl achterlangs sakkala naar downtown). Je geeft vlak voordat je eruit wilt, aan dat je eruit wilt. Het kost 3 pnd per persoon. (wij zaten in dana beach, iets verder van centrum dan aladdin). Zorg voor gepast geld, kleine coupures. Gewoon omdat ze niet kunnen wisselen. Als ze vol zitten rijden ze door. Je betaalt onder rijden (evt via de andere passagiers) aan de chauffeur. Er zijn gewiekste chauffeurs die je gaan vragen wat je wilt betalen…niet op ingaan, maar dat hoef ik je niet te vertellen als je al 6 keer daar bent geweest…fijne vakantie..ikzelf moet nog wachten tot maart!

• JolandaH

Oja, ze rijden niet naar village road. Je kunt er wel vlakbij uitstappen.

• schipperharm47@gmail.com

wij betalen vanaf Moebarak 6 2 pond om in Dahar te komen, ze vragen soms 5, soms tien. niet op ingaan, pas betalen als je uitstapt in Dahar bij de souk, als ze gaan zeuren zeg je je stop maar en dan uitstappen, doen ze niet. Wil je geen gezeur let dan op de bus van de Spinneys supermarkt in winkelcentrum Zenso Mall , of Senso Mall, zoiets., die rijdt een vaste route . het is een iets grotere bus met het groen/gele logo van de Spinneys. De bus rijdt vanaf Dahar, de souk naar de Senzo Mall. Je kunt op,- en uitstappen waar je maar wil. vaste prijs 2,5 pond p/p. De bus rijdt over Village road naar de Senzo Mall en via Moebarak 6 terug naar Dahar. Om het uur.

succes!