Hoi Lidwien,
voor ons “eigen” hotel ……,
- bij aankomst hotel staat het halve personeel ons al op te wachten, binnen 5 minuten hebben we de sleutel al van de kamer ook al staat er een hele rij voor met inschrijven….. willen we niet…. maar ja
- koffers worden ook al gelijk naar de kamer gebracht terwijl wij genieten van ons welkomsdrankjes,
- op weg naar onze kamer hebben we zeker een half uur nodig voor we daar zijn….. i..v..m. handjes schudden…..
- hebben daar een “eigen” kamer met een groot terras,
- een van de twee zwembaden voor de deur, uitzicht op strand en dahar, mooi snorkelrif…
- hoeven ons nooit geen zorgen te maken over de “bedjes”, staan elke morgen klaar met schone handoeken, de handoeken van de dag ervoor komen ze ophalen…. mogen we niet zelf
niet eens inleveren….(doen dat toch !)
- hoeven eigenlijk nooit geen drankjes te halen (de anderen wel), die komen ze brengen in echte glazen (ook buiten in glazen),
- worden ontiegelijk verwent met extra dingen, koelkast staat altijd vol met drankjes, koekjes, taart en om de twee/drie dagen een joekel van een fruitmand
(die delen we dan met het zwembadpersoneel en de tuinmannen want het werkelijk veels te veel…)
- de fruitcocktails mag ik niet betalen
- kom in de keuken en op het kantoor van de chefkok, ook bij de chefkok van het naastgelegen hotel….
- hebben goede banden met het personeel zonder met euro's te moeten zwaaien…..
natuurlijk krijgen ze een fooitje op z'n tijd én niet alleen eentje die je tafeltje vrij houdt in de eetzaal….die krijgt echt niet elke dag wat….(goh wat was die nieuwe van dit jaar boos….. maar kreeg toen e.e.a. te horen van de chefkok en hoofd eetzaal)
- als ik vind dat het animatie-team te harde muziek draait……moeten ze dat zachter zetten van de baas !!! (als we dag weg zijn zeggen we dat….. mogen ze hun gang gaan).
- zitten zo ongeveer tussen sekalla en dahar in,
- tegenwoordig ook nog een eigen taxi die ik eigenlijk niet mag betalen maar toch doe (is van onze kennissen daar, heeft sinds dit jaar een eigen taxi)
sorry….. kan er ook niets aan doen dat iedereen zo lief is voor ons…..we zijn maar heel gewoon, doen gewoon, ben van iedereen z'n “Um” (moeder) enigste wat we doen is met iedereen praten ook al is dat soms met handen en voeten (tuinmannen waar ik elke dag een boeketje bloemen van krijg….)
groetjes,
joke.