Onze reis is geboekt!!! :D

• Sweetmieke

We hebben dit weekend onze vakantie geboekt via Arke. We waren de vorige keer zeer tevreden!

We wilden terug naar Aqua vista resort & spa maar er waren enkel nog 2 familie kamers en we zijn met 10 mensen.

We hebben uiteindelijk gekozen voor Titanic Resort & Aqua park. Dit leek ons een aangenaam hotel.

Er zijn ook 2 jongens bij van 12 jaar dus ik denk dat zij daar de tijd van hun leven gaan hebben :)

Ik heb zo eens rond gekeken naar de beoordelingen en die zijn heel uiteenlopend…

Sommige vinden het eten niet goed, andere wel… Dus ik vind het best spannend.

Heeft er iemand massages genoten daar in het hotel? In aqua vista kon je je heerlijk laten masseren :)

En ik hoop dit terug te kunnen. Vandaar mijn vraag.

Ik ben enorm benieuwd en kan al niet wachten om te vertrekken!!! :D

• JolandaH

Lijkt me dat in alle hotels best wel goede massages worden gegeven. Ik hoop t voor je.

In ieder geval fijne vakantie!

• agnes

Zaterdag onze vakantie geboekt, nu niet voor de wintermaanden maar gaan nu lekker voor April.

16 dagen genieten in Arabia Azur voor de 2de keer.

Ook wij boeken altijd bij Arke, extra voordeeltje bij diverse hotels voor 55 plussers.

Nu nog ff de winter door, hahaha. In ieder geval een lekker vooruitzicht.

• aart bos

voor sweetmieke: mensen die wij spreken zijn blij met het hotel en zeker de glijbanen. over het eten wordt behoorlijk geklaagd ( maar wij zien uiteraard alleen de mensen die niet tevreden zijn, dus dat is niet echt objectief ) wanneer komen jullie ?

mede namens jolandaH: in vrijwel ieder hotel is de massage ok. wees wel meteen duidelijk over wat je wil wat betreft: relax of wat steviger en bv door man of vrouw.

voor Agnes: mooi nieuws ( jullie boeking ): heel hurghada is helemaal blij met jullie beslissing ! we gaan de stad extra poetsen !, alleen een beetje lang wachten nog.(tu)

• joke

Hoi Aart,

als jij Agnes en Karel af gaat halen op het vliegveld……. wij zijn er zeer zeker bij om hun te verwelkomen.

Enne: stad poetsen…… begin daar dan maar eerder mee: wij komen de 9-de april en blijven 3 weken.

Wij landen 9 april om 14.30 uur egyptische tijd, komen via dusseldorf …….helaas verwelkom jij alleen nederlandse vliegtuigen …..:)

groetjes,

joke

• Lidwien61

Hoi Agnes,

Jippie! Heerlijk! Geniet maar alvast van de voorpret!

(tu)B)

• Lidwien61

Hoi Joke,

Ook jij alvast veel voorpret gewenst B), welk hotel hebben jullie geboekt?

Gr Lidwien

• aart bos

taxi “arie” rijdt met plezier voor aardige mensen ! ( als die kan/tijd heeft )

effies kontakt van te voren

sms “geland” zodra de wielen de grond raken

en ik sta er en breng je naar je hotel

( el gouna en makadi bay niet )

voor joke: weer een goeie tip over schoonmaken, dank je; zijn nu meteen begonnen !

• joke

Hoi Lidwien,

voor ons “eigen” hotel ……,

- bij aankomst hotel staat het halve personeel ons al op te wachten, binnen 5 minuten hebben we de sleutel al van de kamer ook al staat er een hele rij voor met inschrijven….. willen we niet…. maar ja

- koffers worden ook al gelijk naar de kamer gebracht terwijl wij genieten van ons welkomsdrankjes,

- op weg naar onze kamer hebben we zeker een half uur nodig voor we daar zijn….. i..v..m. handjes schudden…..

- hebben daar een “eigen” kamer met een groot terras,

- een van de twee zwembaden voor de deur, uitzicht op strand en dahar, mooi snorkelrif…

- hoeven ons nooit geen zorgen te maken over de “bedjes”, staan elke morgen klaar met schone handoeken, de handoeken van de dag ervoor komen ze ophalen…. mogen we niet zelf

niet eens inleveren….(doen dat toch !)

- hoeven eigenlijk nooit geen drankjes te halen (de anderen wel), die komen ze brengen in echte glazen (ook buiten in glazen),

- worden ontiegelijk verwent met extra dingen, koelkast staat altijd vol met drankjes, koekjes, taart en om de twee/drie dagen een joekel van een fruitmand

(die delen we dan met het zwembadpersoneel en de tuinmannen want het werkelijk veels te veel…)

- de fruitcocktails mag ik niet betalen

- kom in de keuken en op het kantoor van de chefkok, ook bij de chefkok van het naastgelegen hotel….

- hebben goede banden met het personeel zonder met euro's te moeten zwaaien…..

natuurlijk krijgen ze een fooitje op z'n tijd én niet alleen eentje die je tafeltje vrij houdt in de eetzaal….die krijgt echt niet elke dag wat….(goh wat was die nieuwe van dit jaar boos….. maar kreeg toen e.e.a. te horen van de chefkok en hoofd eetzaal)

- als ik vind dat het animatie-team te harde muziek draait……moeten ze dat zachter zetten van de baas !!! (als we dag weg zijn zeggen we dat….. mogen ze hun gang gaan).

- zitten zo ongeveer tussen sekalla en dahar in,

- tegenwoordig ook nog een eigen taxi die ik eigenlijk niet mag betalen maar toch doe (is van onze kennissen daar, heeft sinds dit jaar een eigen taxi)

sorry….. kan er ook niets aan doen dat iedereen zo lief is voor ons…..we zijn maar heel gewoon, doen gewoon, ben van iedereen z'n “Um” (moeder) enigste wat we doen is met iedereen praten ook al is dat soms met handen en voeten (tuinmannen waar ik elke dag een boeketje bloemen van krijg….)

groetjes,

joke.

• agnes

Hai Lidwien.

Dank je wel, en ach this zo April, hahaha.

Een vroege zomervakantie, normaal gaan we in Juni altijd.

Hoop dat jullie ook nog lekker kunnen gaan genieten van een vakantie in Hurghada.

groetjes Agnes.