vlieghaven hurghada

• ulrich

hoi,

ben belg dus heb geen paspoort nodig,dus by binnenkomst gelyk links naar bank lokketjes om visum.

nu nog een paar vraagskes,

dat visum plakken ze op een soort postkaart+ je pasfoto,kryg je die postkaart ook gelyk by je visum aan het loket?

dan naar douane?

dan koffer ophalen?

zyn er veel banden voor je koffers op te halen?

bedankt alvast

ulrik

• aart bos

volgorde klopt. boven de band staat waar het vliegtuig vandaan komt. hen een fijne vakaaaansie !

• aart bos

volgorde klopt. boven de band staat waar het vliegtuig vandaan komt. hen een fijne vakaaaansie !

• Wil

Ik ben wel nieuwsgierig waarom een Belg geen paspoort nodig heeft in Egypte, hoe zit dat?

Inderdaad is het goed aangegeven welke band je moet zijn, zoveel zijn er niet meen ik mij te herinneren.

Fijne vakantie, groet, Wil.

• ulrich

belgen hebben alleen een identiteits kaart nodig + een pasfoto

• anneke 1

zou ik toch maar even navragen voordat je in de problemen komt.

Je bent namelijk buiten europa.

fijne vakantie

• ulrich

Egypte

identiteitskaart bij een verblijf minder dan 1 maand, die nog minstens 6 maand geldig is na de retourdatum

internationale reispas/paspoort bij een verblijf vanaf 1 maand en langer, die nog minstens 6 maand geldig is na de retourdatum

visum dat je bij aankomst op de luchthaven aankoopt bij de medewerkers van onze lokale agent Bright Sky Travel. Hiervoor heb je 2 pasfoto’s nodig en dien je 17 euro te betalen per reiziger (onder voorbehoud).

Belgische Nationaliteit

Paspoort: minimaal 6 maanden geldig bij terugkomst (zowel voor toeristen als zakenreizigers).

Identiteitskaart: nog minimaal 6 maanden geldig bij terugkomst. Indien u met een identiteitskaart reist, dient u twee pasfoto's mee te nemen. Voor kinderen jonger dan 12 jaar wordt een identiteitsbewijs met foto aanvaard indien de kinderen vergezeld van hun ouders reizen.

Elektronische identiteitskaart, Kids-card, minstens 6 maanden geldig bij binnenkomst. Kartonnen bewijs van identiteit wordt niet meer aanvaard.

of

Paspoort, minstens 6 maanden geldig, bij binnenkomst of visumaanvraag

Visum: ofwel vooraf aan te vragen bij ambassade/consulaat (maar dan is paspoort nodig, 25 €), ofwel bij aankomst in Egypte (15 $, maar ook betaalbaar in andere munten, 10 – 11 €).

Indien reizend met identiteitskaart: voor visum bij binnenkomst ook 2 pasfoto’s meenemen.

Diplomatieke en dienstpaspoorten: visum aan te vragen bij ambassade/consulaat voor vertrek. Visum is gratis.

Egypte vraagt geen “ouderlijke toestemmingen”.

zyn 3 verschillende bronnen anneke

• anneke 1

oke!!!(tu)

• Riet

Als Belg heb je geen paspoort nodig om naar Egypte te gaan.

Je krijgt een kaartje als visum met een sticker en een stempel bij binnenkomst, alsook een pasfoto.

Je ID kaart volstaat, lekker handig.

Wij hebben helaas wel €17 betaald voor het visum. De anderen waren nogal bang van de bankjes:)