nieuwe reisgidsen

• joke

Hallo,

voor degenen die hun vakantie's via Duitsland boeken en vertrekken: de nieuwe reisgidsen voor de winter 2012/2013 zijn alweer uit

Natuurlijk kun je via hun sites ook e.e.a. bekijken….. en boeken.

Zijn er al even, maar was vergeten om het hier te vermelden.

groetjes,

joke.

• Wil

Ik boek altijd in Duitsland omdat ik grensbewoner ben en korter bij de Duitse luchthavens zit dan in Nederland, tenminste die wat naar mijn bestemmingen vertrekken.

Maar ik haal nooit een reisgids, zoek dat lekker zelf op mijn gemak uit thuis via internet en als ik iets gevonden heb dan boek ik via internet of een Duits reisbureau als ik dat daar kan boeken.

Het voordeel van boeken bij een Duits reisbureau is dat ze iets voor je kunnen betekenen mochten er problemen zijn, en dat heb ik al gehad, zij hebben het probleem mooi rechtgetrokken.

Maar een internetaanbieder kan ik niet bij mijn Duits reisbureau boeken.

Ik kijk uiteraard ook naar de prijs en die is meestal bij een internetaanbeider goedkoper dan de touroperators waar de reisbureaus zaken mee doen, gelukkig heb ik hier nog geen problemen mee gehad.

• steven

Hoi Joke,

Weet jij toevallig of Weeze, weer van plan is om vluchten naar Hurghada, uit te gaan voeren?

Volgend jaar?

Gr. Steven

• joke

Dag Steven,

was dat maar waar, van ons huis af nog geen 25 minuutjes……

Zondag gaan we naar Weeze, zal het navragen en dan hoor je het van me.

Heb begin vorig jaar de duitse All Tours al eens een mail gestuurd hierover, ze zouden er over nadenken…..ze denken nog denk ik…..

Zijn toch genoeg nederlanders die vanaf Weeze willen vertrekken ondanks de duitse vliegtax.

De keren dat we met Hamburg International gingen zat die altijd helemaal vol (februari gingen we toen, echt niet met de voorjaars-carnavalsvakantie, maar neem aan dat die dan ook vol zat)

Och….de duitse benzine is goedkoper dan de nederlandse…… afstand naar Dusseldorf vanaf Groesbeek…. uurtje rijden….. naar Schiphol ben je langere reistijd kwijt (file's), 2 uur van te voren aanwezig zijn i.p.v. 3 uur op Schiphol én bij de meeste duitse vliegers krijg je eten en drinken…. goedkoper en goed parkeren…..dus de tax vind ik niet zo erg als ik alle nadelen voor Schiphol op een rijtje zet.

Doei,

joke

• josschie

Wij zijn al een paar keer vanaf dusseldorf gevlogen met air berlin(eten en drinken aan boord)

omdat wij een invalide parkeerkaart hebben mogen we er gratis voor de terminal parkeren.

dusseldorf is anderhalf uur rijden voor ons

Benzine goedkoper.

Amsterdam is een uur en kwartier rijden, en veel duurder.

Hebben goede ervaringen met dusseldorf