telefoon cell

• ulrich

hoi,

zyn er in de buurt van dana beach resort openbare telefoon cellen waar je internationaal kan telefoneren,en hoe werkt het?

want van uit het hotel telefoneren is nogal duur denk ik.

myn moeder wilt dat ik altijd iets laat weten of ik veilig ben aangekomen in het hotel.

• agnes

Hai Ulrich.

Ach, één telefoontje kun je er toch wel aan wagen, this voor je moeder. Zou gewoon ff vanaf de receptie bellen.

Als je haar daar zo'n groot plezier mee doet en jezelf ook dan is dat het toch wel waard.

Wat zou je kwijt zijn, geen idee, misschien € 10,00?? Je hoeft toch ook geen 10 min te kletsen. Gewoon een paar pilsjes minder drinken, hahaha.

Of iemand ff een mailtje aan die de boodschap door kan geven.

Heb een website voor je ( www.vakantiebellen.com ) is voor mobiel, kun je zien wat je kwijt bent.

groetjes Agnes.

• joke

of gewoon een simkaartje halen van bv. vodafone in Hurghada, dan bel je én sms je nog goedkoper dan vanuit de receptie van het hotel.

Telefoonwinkels…. daar zijn er mee dan genoeg van in Hurghada, de verkoper helpt als je het vraagt wel effe, anders krijg je de tekst in het egyptisch. Opwaarderen laat ik ook altijd doen.

Je telefoon moet dan wel simlockvrij zijn.

Simlockvrije kaart koop je al voor 35 pond en opwaardeerkaarten zijn te koop vanaf 10 pond én hoger.

Zelf koop ik altijd kaart van 100 pond (ong. 12,50 euro ligt aan koers)….maar ik bel en sms daar nogal veel, dit jaar vanuit Hurghada naar Polen ( zeker 20 minuten) en Nederland (hé Agnes….) gebeld en ge-smst.

En in Hurghada zelf ook nogal veel gebeld en ge-smst naar daar wonende kennissen en had nog 30 pond over.

Kaartje en beltegoed wat over is geven wij altijd aan een van bv. de tuinjongens, zodat zij ook eens naar huis kunnen bellen (die verdienen ook niet zoveel).

Vlak bij Dana Beach is de Senzo Mall (overdekt winkelcentrum met o.a. Spinner… een hele grote supermarkt waar van alles te koop is van frietpan tot brood en van computer tot nederlandse kaas), daar is ook een telefoonwinkel van Vodafone.

joke.

• ulrich

hoi,

bedankt voor de info agnes,zal wel zien wat ik ga doen dan als ik op men kamer ben,zal waarschynlyk eerst een paar frisse pintjes drinken.

• ulrich

hoi, bedankt voor de info joke.

zal wel zien wat ik ga doen als ik aankom in het hotel,gsm of vaste telefoon,is toch maar 1 minuutje dat ik ga bellen op te zeggen dat ik veilig toegekomen ben.

en dan de 2de week ook nog eens effe naar huis bellen.