ooievaars

• joke

Op 17 maart rond half 1 zagen we 10.000-den ooievaars vliegen boven Hurghada.

Het waren 2 groepen, de eerste groep was de grootste en vloog hoger dan de tweede groep.

Ze hielden de kust van de rode zee duidelijk aan op hun vliegroute.

Wie heeft ze nog meer gezien en er ook foto's van genomen ?

Heb er zelf 3 maar door het dichterbij halen zijn ze niet zo heel erg scherp, veel ruis….

Foto's heb ik gemaakt met een canon powershot SX20IS.

Heb je ze gezien er er ook foto's van gemaakt….. zou er dolgraag nog een (duidelijker) foto van willen hebben.

De meeste gasten van ons hotel hadden ze helemaal niet gezien, m'n man zag ze toevallig omdat hij een vliegtuig hoorde die weer arme vakantiegangers aan boord had die op huis aan moesten…..

Alvast bedankt,

Joke.

• Lidwien61

Joke,

Zal een gaaf gezicht zijn geweest! Hoop dat er reactie komt!

• mariesjaschipper@hotmail.com

Wat gaaf, en ik altijd maar in de zee turen, of er toevalig geen dolfijnen langs komen. Volgende keer toch eens meer naar boven kijken!

• joke

Kijk zelf ook regelmatig richting zee of er niet toevallig een dolfijn te zien is.

En balen toen vorig jaar maart iemand op dit prikbord schreef dat zij wel dolfijnen gezien had bij arabia/arabella…..

maar je kunt nu eenmaal niet alles hebben/zien….

Joke.

• trudy

hoi Joke

was ook in die tyd in hurghada maar heb geen ooievaars gezien …..

ik keek wel toevallig over zee ..stond op de pier ….en zag DAAR EEN HELE GROTE GROEP VLIEGENDE VISSEN . echt had dat nog nooit gezien zo veel .. was ook te laat ommijn camera te pakken ..stond alleen maar van ooooooooooooooooooooooooo kijk nou eens … zo zie je maar gebeurt altyd onverwachts….

groetjes Trudy

• joke

Hoi Trudy,

vliegende vissen hebben we in 2007 gezien, ik zag ze …… en kon alleen maar manlief aanstoten en wijzen….. niemand op de boot zag ze verder.

Later knijp je in je arm of je niet droomde, maar als manlief ze ook gezien had……ook iets om nooit meer te vergeten….

Zie ze nog steeds voor me: m'n eerste vliegende vissen, dolfijnen en nu de ooievaars…..

Ooievaars hebben we hier in de omgeving ook genoeg, maar zo veel……

groetjes,

Joke.

• aart bos

was geen illussie, joke. ik heb ze ook gezien en op het moment bijna dagelijks.

• joke

lieve aart,

maak dan a.u.b een mooie foto van ze en stuur me die dan even toe per email…..

Volgens de plaatselijke krant (heeft ook natuurpagina met waarop je bijzonderheden via email kunt doorgeven én wat ik natuurlijk heb gedaan) gaan de ooievaars die van egypte komen, niet naar nederland !!!!

Die komen via Gibraltar naar Nederland…..

enne stuur ook een beetje mooi weer onze kant op….. na hele mooie week zitten we nu weer in de kou met kans op regen……

Groetjes,

Joke.

• aart bos

ik maak eigenlijk nooit meer foto's. ben in de gelukkige omstandigheid dat al die mooie dingen in me hoofd zitten en dat ik ze dagelijks tegenkom. heb 1'5 kg lekker weer per expresse opgestuurd

• joke

Dag Aart,

bedankt voor het opsturen…… maar denk dat het halverwege luxor “blijft hangen” …… ze verwachten hier in dit landje voor woensdag sneeuw en kou !!!!

Mocht je de utrechtse gladiool nog tegenkomen in nederland: dank hem voor zijn reaktie (op jullie site/forum) over de ooievaars en vliegende vissen !!!!

groetjes,

joke